کد خبر: ۵۹۵۵۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

خرابی بارج دریاچه سد کارون 3 و مرگ یک کودک دهدزی/ نبود جاده و اسارت پشت دریاچه

یک کودک از اهالی روستای سادات حسینی دهدز به دلیل خرابی بارج و عدم انتقال سریع به مراکز درمانی جان خود را از دست داد.
خرابی بارج دریاچه سد کارون 3 و مرگ یک کودک دهدزی/ نبود جاده و اسارت پشت دریاچه
آفتاب‌‌نیوز :

روز گذشته در پی تماس‌های برخی از اهالی روستای سادات حسینی مبنی بر جان باختن یک کودک روی دریاچه سد کارون 3 به دلیل دیر حرکت کردن بارج و خرابی آن در وسط دریاچه، پیگیری این سوژه انجام شد.

با توجه به نبود جاده دسترسی به روستاهای پشت دریاچه سد کارون 3 و انجام ترابری دریایی با استفاده از بارج، عدم آماده شدن پل سه بلوطک پس از سال‌ها وعده، مشکلات اهالی روستاهای سادات حسینی، شیوند و میر‌احمد غریبی‌ها برای دسترسی به دهدز و شهر ایذه همچنان ادامه دارد.

این در حال است که انجام ترابری دریایی در این مسیر و نبود جاده دسترسی، بارها باعث ایجاد مشکلات و حوادث مختلف برای مردم این مناطق شده است که در این بین می‌توان به غرق شدن 10 سال پیش مینی‌بوس با 13 سرنشین به درون دریاچه سد کارون 3 و جان باختن همه آنها در نبود جاده اشاره کرد.

این‌بار نیز باتوجه به عدم دسترسی مردم این منطقه یک کودک قربانی سدسازی‌های بدون حاصل برای اهالی بالا دست سد کارون 3 شد.

*با خرابی بارج زمان طلایی از دست رفت

یکی از بستگان کودک جان باخته در حادثه خرابی دیروز بارج در دریاچه سد کارون 3 اظهار کرد: این کودک به دلیل تشنجی که برایش اتفاق افتاد در درمانگاه سادات حسینی مورد مداوا قرار گرفت ولی به دلیل ادامه یافتن مشکل وی، اعزام به بیمارستان دهدز در دستور کار قرار گرفت و خانواده وی فورا اقدام به انجام این کار کردند.

وی افزود: برای اینکه این کودک هرچه سریع‌تر به بیمارستان منتقل شود به بارج موجود در اسکله منتقل شد و پس از توقف طولانی سرانجام بارج روی دریاچه به حرکت افتاد ولی متاسفانه به دلیل آنچه که پارگی تسمه به سرنشینان اعلام شد، حرکت آن روی دریاچه متوقف شد و دستگاه دیگر توان حرکت را نداشت.

این شهروند اضافه کرد: با توجه به طولانی شدن زمان انتقال این کودک 3 ساله به بیمارستان و عدم دسترسی به پزشک در میان این دریاچه عظیم، وی جان خود را از دست داد و انتقال به بیمارستان پس از رسیدن قایق امدادی نیز به نتیجه‌ای نرسید.

وی بیان کرد: مردم منطقه ما پس از آبگیری سد کارون 3 در پشت دریاچه گیر افتاده‌اند و تنها تردد ما با استفاده از بارج روی دریاچه انجام می‌شود که متاسفانه به دلیل مشکلات و اعتصاباتی که خدمه این وسایل داشته‌اند تعداد آنها از 3 دستگاه به یک دستگاه رسیده است و این مساله باعث سخت‌تر شدن تردد ما در این منطقه شده است.

*طولانی شدن زمان حرکت بارج جزیی از درد مردم سادات حسینی است

سید محسن البرزی نیز با اشاره به مساله جان باختن این کودک در پی مشکل پیش آمده برای بارج در منطقه سادات حسینی اظهار کرد: به دلیل پاره شدن تسمه بارج موجود در محل برای تردد اهالی روستای سادات حسینی در وسط دریاچه این کودک با از دست دادن زمان طلایی جهت درمان جان خود را از دست داد.

بخشدار دهدز با بیان اینکه دیر حرکت کردن بارج در منطقه جزیی از درد و رنج مردم این روستاها در نبود جاده است افزود: در پی خرابی بارج در وسط دریاچه، تا زمان رسیدن قایق امدادی به محل برای انتقال کودک اعزامی، زمان طولانی شد و از این رو کار درمان به نتیجه‌ای نرسید.

وی با بیان اینکه ما به دنبال مشخص شدن دلیل صلی مرگ بودیم تا مشخص شود که زمان بر بودن انتقال بیمار و از دست رفتن زمان طلایی چه تاثیری در این مساله داشته است و آیا احتمال دارد که کم کاری پزشک در بیمارستان پس از انتقال بیمار هم نقش داشته است گفت: خانواده این کودک برای بررسی و انجام کالبد شکافی این اجازه را ندادند و نخواستند که بدن کودک از دست رفته شان کالبد شکافی شود.

البرزی با تاکید بر اینکه آنچه که باید پیگیری شود مساله راه ارتباطی روستاهای پشت دریاچه سد است اضافه کرد: ما از مسؤولان آب و نیرو گلایه‌مند هستیم، زیرا قبل از آبگیری سد کارون 3 و زیر آب رفتن جاده‌های روستایی این منطقه باید اقدامی برای حل مشکل دسترسی مردم این مناطق به شهر صورت می‌گرفت که متاسفانه انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مکاتبات لازم برای حل مشکل تردد اهالی این منطقه به نهادهای مختلف و استانداری نیز انجام شده است افزود: پس از آبگیری سد و استفاده از بارج جهت حمل و نقل این نگرانی‌ها در رابطه با سخت بودن تردد مردم در منطقه وجود داشت زیرا در نبود جاده، بارج به تنهایی پاسخگوی نیاز مردم نیست.

البرزی با بیان اینکه در رابطه با مشکل مردم این منطقه حتی با مدیر سازمان آب و برق استان خوزستان نیز تشکیل جلسه داده شد ادامه داد: مشکلات حمل و نقل مردم پشت دریاچه سد کارون 3 به گوش مسؤولان رسیده است و آب و برق وعده همکاری و حل آنها را داده است و ما منتظر عملی شده این وعده ها هستیم.

وی در پایان با اشاره به احداث پل سه بلوطک در این منطقه جهت تردد مردم گفت: این پل به دلیل عدم وجود استانداردهای لازم افتتاح نشد ولی طی صحبت‌هایی که با سازمان آب و برق شده است اجازه تردد خودروها در موارد اورژانسی و امنیتی داده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین