کد خبر: ۵۹۵۵۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
یک فروند پهپاد آمریکایی پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه قرار گرفت

واکنش ترامپ به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه: ایران اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد| جلسه در کاخ سفید درباره ایران

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در اولین واکنش به ساقط شدن پهپاد متجاوز این کشور توسط سامانه پدافندی جمهوری اسلامی ایران، اقدام ایران را «اشتباه بسیار بزرگ» توصیف کرد. دونالد ترامپ واکنش خود را به اقدام ایران در حساب توییتر خود منتشر کرده است.
واکنش ترامپ به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه: ایران اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد| جلسه در کاخ سفید درباره ایران
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز پنجشنبه ۲۰ ژوئن با اشاره به اقدام سپاه در سرنگون کردن یک فروند پهپاد ایالات متحده در توییتی نوشت: «ایران اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد».

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ دونالد ترامپ، همچنین هنگام دیدار با نخست‌وزیر کانادا در پاسخ به این سوال که آیا قصد حمله به ایران را دارد، به خبرنگاران گفت: به زودی خواهید فهمید.

واکنش ترامپ به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه: ایران اشتباه بسیار بزرگی مرتکب شد| جلسه در کاخ سفید درباره ایران

سخنگوی پنتاگون نیز برای توجیه رسانه‌ها درباره ساقط شدن پهپاد این کشور، نشست خبری برگزار کرده است. در این نشست با نمایش یک نقشه ادعا شد که پهپاد خارج از آسمان ایران هدف قرار گرفته است.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از یورونیوز؛ مقامات آمریکا صبح روز پنجشنبه اعلام کرده بودند یک پهپاد این کشور که در حریم هوایی بین‌المللی در تنگه هرمز در حال پرواز بود از سوی نیروهای ایرانی مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.

شبکه «سی‌ان‌ان» ساعتی پیش به نقل از یک منبع مطلع نوشت در پی ساقط شدن یک فروند پهپاد آمریکایی توسط سامانه پدافند جمهوری اسلامی ایران، مقام‌های ارشد دولت آمریکا در کاخ سفید تشکیل جلسه داده‌اند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی از اظهار نظر درباره محتوای این نشست خودداری کرده‌اند، اما به گفته منبع مطلع، هم «پاتریک شاناهان» سرپرست مستعفی وزارت دفاع آمریکا و «مارک اسپر» جانشین وی، در این نشست حضور دارند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست حاضر نیست. با این حال، بنا بر اعلام کاخ سفید ترامپ دو بار، یک بار دیشب و یک بار امروز صبح درباره پهپاد ساقط‌شده این کشور گزارش توجیهی دریافت کرده است.

به نوشته خبرگزاری فارس، بامداد امروز (پنج‌شنبه) یک فروند پهپاد آمریکایی پس از ورود به آسمان ایران هدف سامانه پدافندی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت. بر اساس بیانیه سپاه پاسداران، این پهپاد پس از پرواز از جنوب خلیج فارس، «بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نموده و در نهایت پنهان‌کاری، از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر می‌دهد» و نهایتا درون فضای سرزمینی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

یک مقام سپاه هرمزگان به خبرگزاری ایرنا گفته است این پهپاد در حریم هوایی ایران «در نزدیکی منطقه کوه مبارک» مورد حمله قرار گرفته و لاشه آن نیز در «ناحیه رأس‌الشیر متعلق به آب‌های ایران » سقوط کرده است.

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، با تایید این حمله گفته است سرنگون کردن پهپاد آمریکا حامل این پیام است که «مرزها خط قرمز ماست و هر دشمنی به آن تعرض کند، برنخواهد گشت و نابود خواهد شد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
1
2
امشب تکلیف ... روشن خواهد شد
پاسخ ها
Ahmad
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
چرا امشب?
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
0
0
انهایکه نفت روی تنش ها می ریزند..... . واز واقیعت امور جهان غافلند .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین