کد خبر: ۵۹۵۶۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴

دادستان گرگان خروج آب از تالاب بین الملی آلاگل را ممنوع کرد

 دادستان مرکز استان گلستان امروز پنجشنبه پس از حضور در تالاب بین الملی آلاگل واقع در شمال شهرستان گنبدکاووس ،خروج آب از این تالاب را ممنوع کرد
آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دادگستری گلستان، حجت الاسلام سیدرضا سیدحسینی گفت: برای حفظ دادستان گرگان خروج آب از تالاب بین الملی آلاگل را ممنوع کردگونه‌های جانوری و جلوگیری از به خطر افتادن حیات پرندگان، خروج آب از تالاب بین المللی آلاگل ممنوع است و با کسانی که از این دستور سرپیچی عمل کنند برخورد قانونی می‌شود.

چندی پیش فعالان زیست محیطی از خروج آب تالاب آلاگل برای مصارف کشاورزی که حیات جانداران این تالاب را به خطر انداخته بود، به دادستانی گزارش کرده بودند.

دادستان مرکز استان گلستان و معاون وی به همراه مسئولان محیط زیست استان از سه تالاب بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل واقع در نوار مرزی شهرستان گنبدکاووس دیدن کردند.

تالاب آلاگل بزرگترین دریاچه استان گلستان و یک تالاب آب شور است که در شهرستان گنبد کاووس، بخش داشلی برون و در کنار شهر اینچه برون واقع است. فاصله این تالاب تا شهر گنبد کاووس حدود ۷۵ کیلومتر است.

آلاگل که در چند کیلومتری مرزی ترکمنستان قرار دارد دارای ۲۵ کیلومتر مربع مساحت و حداکثر ۲٫۵ متر عمق بوده و پرورش ماهیان آب شور زی دریای خزر به‌ویژه ماهی سفید و کپور در این تالاب رونق زیادی دارد.

مجموعه سه تالاب آلاگل، آلماگل و آجی‌گل در گنبدکاووس به عنوان تالاب بین‌المللی از سال ۱۹۷۵ در کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده و با مساحت ۱۴۰۰ هکتار تحت حفاظت سازمان محیط زیست است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین