کد خبر: ۵۹۵۷۰۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵

موضوعات مهم نشست اخیر سران اتحادیه اروپا در بروکسل

سران اتحادیه اروپا در حالی در بروکسل برای نشستی دور هم جمع شدند که از جمله مسائل مهم مطرح شده در این نشست آنها موضوع امنیت جهانی، تغییرات آب و هوایی و دیگر مسائل مهم نظیر همکاری‌ها و سرمایه گذاری‌های نظامی و بحث اشاعه اخبار دروغ بود.
آفتاب‌‌نیوز :

رهبران اتحادیه اروپا در جریان نشست اخیر خود در شهر بروکسل در ابتدای امر رأی به تمدید تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه برای مدت شش ماه دیگر دادند.

در این نشست همچنین موضوع تغییرات آب‌وهوایی نیز مطرح شد. همچنین شورای اروپا اعلام کرد که در پی برگزاری نشست اخیرش در بروکسل به دنبال مقابله با تدابیر ناعادلانه در تجارت و تضمین رقابت عادلانه است.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا امروز جمعه در عین حال به ترکیه هشدار داد که فعالیت‌های این کشور در اطراف سواحل قبرس غیر قابل قبول بوده و کمیسیون اروپا با اتخاذ اقداماتی "نه چندان ملایم" به آنها پاسخ خواهد داد.

همچنین دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا خبر از عدم توافق سران اتحادیه اروپا در نشست اخیرشان در بروکسل بر سر کاندیداهایی برای تصدی مناصب کلیدی این بلوک خبر قرار داد و گفت که قرار است در تاریخ ۳۰ ژوئن یک نشست ویژه برای این مساله تشکیل شود.

شورای اروپا نیز در بیانیه‌ای بعد از نشست خود اعلام کرد که سرمایه‌گذاری‌های نظامی خود را تقویت کرده و به همکاری با شرکایش در ناتو ادامه خواهد داد. در این بیانیه تصریح شد: اتحادیه اروپا باید برای امنیت و دفاع خود مسئولیت پذیری خود را افزایش دهد و از جمله اقدام به تقویت سرمایه‌گذاری دفاعی، توسعه قابلیت‌ها و آمادگی عملیاتی کند.

همچنین در این بیانیه تصریح شد: اتحادیه اروپا، همکاری نزدیک با ناتو در ضمن رعایت کامل اصولش بر طبق معاهدات شورای اروپا از جمله اصول فراگیری، جبران و خودمختاری اتحادیه اروپا در تصمیم گیری را ادامه خواهد داد.

همچنین در این بیانیه تصریح شد: مقام‌های اتحادیه اروپا متعهد به افزایش منابع خود برای حفاظت از کشورهای عضو در برابر تهدید حملات سایبری و اشاعه اخبار دروغ شدند.

در بیانیه مذکور آمده است: ما باید از جوامع خود در برابر فعالیت‌های سایبری شرورانه، تهدیدهای دوگانه و اشاعه اطلاعات دروغ از جانب عوامل دولتی و غیر دولتی متخاصم محافظت کنیم. رسیدگی به این تهدیدها نیازمند رویکردی جامع همراه با افزایش همکاری، هماهنگی، منابع و ظرفیت‌های تکنولوژیکی است.

 

منبع: ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین