کد خبر: ۵۹۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۰:۴۱

حمله گاز انبری به مخفی‌گاه ریگی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک شبکه تلویزیونی آمریکایی با انتشار گزارشی خبر از انجام یک عملیات نظامی مشترک توسط نیروهای ایرانی و پاکستانی علیه گروه تروریستی جندالله در مناطق مرزی بین دو کشور داده ‌است. 

بنا به به گزارشی که شبکه تلویزیونی ABC روز شنبه آن را منتشر ساخت، یک واحد از نیروهای ویِِژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه عملیات گسترده‌ای را علیه چند مخفی‌گاه تروریست‌های عضو گروه جندالله در در اطراف زاهدان و شهر مرزی «پیشین» در منطقه بلوچستان ایران انجام داده و موفق به دستگیری 19 عضو این گروه شده‌اند. به گزارش ABC در جریان این حمله مقادیر زیادی سلاح سبک و چند قبضه اسلحه سنگین نیز کشف و ضبط شده ‌است.

بر طبق همین گزارش در ادامه این عملیات نیروهای پاکستانی روز پنجشنبه با حمله به یک پایگاه دیگر جندالله در نزدیکی شهر «مند» واقع در خط مرزی با ایران موفق به کشتن چهارتن از اعضای این گروه شدند.

بنا به گفته منابع پاکستانی طی هفته‌های گذشته واحدهای ارتش این کشور متوجه افزایش شدید تحرکات تروریست‌های جندالله در طول مرزهای مشترک با ایران شده و تلاش کرده‌اند تا افراد این گروه را وادار به عقب‌نشینی به داخل مرزهای افغانستان نمایند، جایی که به نظر می‌رسد عبدالمالک ریگی سرکرده شورشیان نیز در آن‌جا پناه گرفته باشد.

یک فرمانده بلندپایه ارتش پاکستان به ABC گفته‌است که مقامات دولتی پاکستان طی ماههای اخیر به شدت از گسترش فعالیت‌های جندالله احساس خطر کرده‌اند زیرا اطلاعاتی به دست ‌آمده که نشان می‌دهد این گروه موفق شده با کسب کمک‌های مالی هنگفت اقدام به جذب و تربیت صدها تروریست نموده و ابعاد خود را از یک گروه پارتیزانی راهزن بیشتر کند.

گفتنی است شبکه تلویزیونی ABC هفته گذشته نیز با انتشار گزارشی درباره جندالله و عبدالمالک ریگی سرکرده آن مدعی شده ‌بود که برخی افراد بانفوذ نزدیک به دولت آمریکا خواستار حمایت مالی از این گروه برای افزایش فشار به دولت ایران شده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین