کد خبر: ۵۹۵۹۰۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

طراحی اپلیکیشن "تشخیص زانوی پرانتزی"

اپلیکیشن "تشخیص زانوی پرانتزی"، به منظور تشخیص درست و به‌موقع مشکلات حرکتی در افراد دارای پای پرانتزی و کمک به بهبود آنها در مؤثرترین زمان ممکن، توسط پژوهشگران دانشگاه صنعتی کرمانشاه طراحی و تولید شد.
آفتاب‌‌نیوز :

ایده طراحی و تولید این اپلیکیشن توسط حسین پار، مسئول تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه ارائه شد و پس از مطالعات و بررسی‌های انجام گرفته، طراحی اپلیکیشن کاربردی تشخیص پای پرانتزی توسط مهندس سیدوفا بارخدا عضو هیئت علمی گروه آموزشی مهندسی کامپیوتر این دانشگاه به عنوان موضوع پایان‌نامه کارشناسی در دستور کار قرار گرفت و تحت نظارت وی توسط محیا ناصری دانشجوی رشته مهندسی کامپیوتر این دانشگاه طراحی و تولید شد.

این اپلیکیشن تحت سیستم عامل اندروید بوده و به وسیله آن با توجه به قابلیت استفاده از دوربین گوشی و تکنیک‌های پردازش تصویر می‌توان محل زانوها و کندایل داخلی را تشخیص داد و فاصله بین آنها را محاسبه کرد.

در این محاسبات فاصله دوربین از شخص در نظر گرفته شده و همچنین نوع بیماری با توجه به سن و جنسیت افراد اعلام می‌شود. همچنین در این اپلیکیشن انواع حرکات اصلاحی برای هر بیمار با توجه به شدت پرانتزی بودن پاها پیشنهاد خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، بنابراین می‌توان امیدوار بود با به‌کارگیری آن در مدارس توسط معلمان و یا در خانه‌ها توسط والدین، به موقع بیماری ده‌ها هزار کودک تشخیص داده شود و نسبت به رفع آن اقدام صورت گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین