کد خبر: ۵۹۶۰۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

۵ سناریوی احتمالی عدم حمله ترامپ به ایران

دو مقام امریکایی به خبرنگار "ووکس" پاسخ کاملا متفاوتی درباره علت لغو عملیات توسط ترامپ دادند. یک مقام گفت که ایران به هواپیمای نظامی با سرنشینی که در نزدیکی پهپاد بوده حمل نکرد و یک مقام دیگر گفت که ترامپ به دلیل اینکه حمله به ایران باعث ایجاد شوک نفتی و آسیب به اقتصاد امریکا می‎شود، این کار را انجام نداد.
۵ سناریوی احتمالی عدم حمله ترامپ به ایران
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- سایت "بازفید" با اشاره به اینکه "نیویورک تایمز" بود که برای اولین بار خبر داد ترامپ در آخرین لحظات از حمله نظامی علیه ایران پس از ساقط شدن پهپاد امریکایی در حریم هوایی ایران منصرف شده است، به گمانه‌زنی درباره علل اتخاذ این تصمیم پرداخته و چندین استدلال را مطرح کرده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ پنج سناریوی احتمالی و گمانه‌زنی از نظر بازفید به شرح ذیل هستند:

دلیل نخست: ترامپ متوجه شده بود که ایران خواستار سرنگونی پهپاد نبوده است!

۵ سناریوی احتمالی عدم حمله ترامپ به ایران

یک احتمال آن است که امریکا متوجه شد که مقامات ایران هرگز دستور ساقط کردن پهپاد امریکایی را صادر نکرده بودند. تهران می‌گوید پهپاد در حریم هوایی آن کشور بوده و واشنگتن می‌گوید در فضای آبهای بین‌المللی.

"جک کین" ژنرال بازنشسته امریکایی اخیرا به "فاکس‌نیوز" گفته بود که مقامات ایرانی دستور حمله را نداده بودند و این اطلاعات به دست ترامپ رسیده است. او می‌گوید ترامپ در این راستا بود که گفت که احساس می‌کند اشتباهی رخ داده و ساقط کردن پهپاد ناشی از اشتباه یک فرد یا عده‌ای خاص بوده است. 

دلیل دوم: ترامپ متوجه شد که تلفات بالقوه حمله نظامی بالاست

ترامپ اما خود مدعی شد بدین خاطر 10 دقیقه پیش از عملیات دستور لغو عملیات را صادر کرد چرا که متوجه شد در نتیجه اجرای آن 150 ایرانی جان خود را از دست خواهند داد. مقام‌های دولتی نیز به "واشنگتن‌پست" گفتند ترامپ پس از اطلاع یافتن از تلفات بالقوه بر اثر حمله از اجرای عملیات منصرف شد. 

۵ سناریوی احتمالی عدم حمله ترامپ به ایران

دلیل سوم و چهارم: ممکن است موضوع بر سر خودداری ایران در حمله به هواپیمای نظامی با سرنشین بوده باشد و یا آنکه ترامپ نگران پیامدهای منفی اقتصادی ناشی از حمله نظامی علیه ایران بوده است.

در همین حال، دو مقام امریکایی به خبرنگار "ووکس" پاسخ کاملا متفاوتی درباره علت لغو عملیات توسط ترامپ دادند. یک مقام گفت که ایران به هواپیمای نظامی با سرنشینی که در نزدیکی پهپاد بوده حمل نکرد و یک مقام دیگر گفت که ترامپ به دلیل اینکه حمله به ایران باعث ایجاد شوک نفتی و آسیب به اقتصاد امریکا می‎شود، این کار را انجام نداد.

دلیل پنجم: این "تاکر کارلسون" بود که ظر ترامپ را تغییر داد

"جان راگین" از "واشنگتن پست" نیز در توئیتی نوشت که گفته می‌شود ترامپ حتی پس از تماشای برنامه تلویزیونی "فاکس‌نیوز" به میزبانی "تاکر کارلسون" در شب پنجنشبه نظر خود را تغییر داد. او در برنامه به رییس‌جمهوری توصیه کرد که به ایران حمله نکند.

۵ سناریوی احتمالی عدم حمله ترامپ به ایران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Austria
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
1
5
حالا عدد 150 نفر را از کجا آورده؟
بازنشسته دیگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
0
0
به هر حال به هر دلیلی به خیر گذشته است
نابود باد هر نوع تفکر جنگ طلبانه ای را

بر قرار دوستی و صلح و صفا بین ملتهای جهان
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین