کد خبر: ۵۹۶۱۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۶

وزیر بهداشت خبر داد: احتمال پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل/ راه‌اندازی قرارگاهی برای حوزه دارو

وزیر بهداشت گفت: با توجه به اینکه در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار گرفته ایم قرارگاهی در سازمان غذا و دارو راه‌اندازی و مسئولیت و فرماندهی آن بر عهده خودم است که تمام ذی‌نفعان صنعت دارو، تولیدات، واردات و توزیع در آن حضور داشته و روزهای یکشنبه هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور خود در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در این جلسه مواردی از جمله پرداختن به امور سالمندان مطرح شد؛ اعم از آموزش نیروهای ماهر برای اداره امور سالمندان و چه اقدام فعالیت‌های خدمت رسانی به سالمندان در نظام ارائه خدمت بهداشتی-درمانی.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تصمیمات خوبی گرفته و مقرر شد کمیته‌ای برای پیگیری این امور تشکیل شود.

وی همچنین گفت: درباره جذب نیروهای پرستار و غیره بحث شد؛ امسال مجوزهایی برای جذب ۱۰ هزار نیرو در نیمسال اول و 10 هزار نیرو در نیمسال دوم داریم که قسمت عمده آنها را پرستاران برای بیمارستان هایی که تخت خالی داریم، تشکیل می دهد.

عضو هیئت دولت دوازدهم ادامه داد: بحث پرستاری در منزل و آیین نامه هایی که ابلاغ شده نیز مورد بحث قرار گرفت؛ امیدواریم بتوانیم پوشش بیمه‌ای برای خدمات پرستاری در منزل بدهیم تا بار نظام سلامت را در آی سی یو و سی سی یو کم کنیم.

نمکی همچنین به موضوع ساماندهی طرح نیروی انسانی و توزیع نیروی پزشکی و پیراپزشکی در کشور اشاره کرد و توضیح داد: مقرر شد با تشکیل کمیته مشترک بین دولت و مجلس این مسائل دنبال شود.

وی درباره امور دارویی در کشور نیز گفت: با توجه به اینکه ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار گرفته ایم، یک مجموعه به عنوان قرارگاه در سازمان غذا و دارو راه اندازی شده و مسئولیت و فرماندهی آن را خود بر عهده دارم و جلساتی با همکاری اعضای مشورتی و شورای اجرایی که از بین تمام ذی‌نفعان صنعت دارو، تولیدات، واردات و توزیع هر یکشنبه تشکیل می‌شود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروز کمبود دارویی مهم و تجهیزات پزشکی مهم و اساسی نداریم و تا پایان سال با همین روش قرارگاهی نخواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین