کد خبر: ۵۹۶۲۲۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

ترامپ: برای شکست در انتخابات آمادگی ندارم!

ترامپ با تاکید براینکه خود را فردی موفق در عرصه سیاست می‌داند، اعتراف کرد که برای شکست در انتخابات آماده نیست چرا که اساسا باخت را دوست ندارد.
ترامپ: برای شکست در انتخابات آمادگی ندارم!
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه با ان‌بی‌سی درباره مسائلی از جمله انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ صحبت کرد.

او در پاسخ به اینکه در تجارت موفق‌تر بوده است یا ریاست جمهوری گفت: معتقدم نمی‌توانم در سیاست از این موفق‌تر باشم. منظورم این است که یک بار نامزد شدم و الان رئیس‌جمهوری آمریکا هستم. چنین اتفاقی قبلا پیش نیامده است. تجارت من هم یک موفقیت فوق‌العاده بوده است. به وکلایم گفته‌ام که می‌خواهم اظهارنامه مالیاتی خودم را نشان دهم. اظهارنامه مالیاتی من عالی است. من کسب و کار بزرگی راه انداختم.

چاک تاد، خبرنگار ان‌بی‌سی پرسید آیا هر روزی که بخواهید می‌توانید اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر کنید؟ ترامپ پاسخ داد: حقیقتا باور ندارم. شما اطلاعی از اظهارنامه مالیاتی ندارید. من تحت بازرسی هستم اما شما از اظهارنامه مالیاتی من خبر ندارید. من هم مایلم آن را منتشر کنم. من شرکت فوق‌العاده‌ای راه انداختم. من می‌توانستم از بانک‌ها وام بگیرم ولی نگرفتم چون پول داشتم و همین موجب شگفتی بسیاری در این سال‌ها شده است. حدس می‌زنم شما باید بگویید که من واقعا در سیاست هم موفق هستم.

چاک تاد درباره تغییر حزب جمهوری‌خواه در دید او پرسید. آیا فکر می‌کنید که شما باعث این تغییر شدید یا فکر می‌کنید حزب تغییر می‌کند و شما رهبری هستید که آنها انتخاب کردند؟ ترامپ گفت: فکر می‌کنم عقل سلیم موجب آن شد. مردم می‌پرسند که آیا شما محافظه‌کارید؟ حدس می‌زنم محافظه‌کار باشم اما با عقل سلیم. معتقدم به مرزهای قدرتمند نیاز داریم. در ضمن مکزیک هم کار فوق‌العاده‌ای انجام می‌دهد. ما اقتصادی عالی داریم و مردم دوست دارند اینجا بیایند. اما روند آن کند شده است. من طرفدار مرزها، بهداشت و درمان عالی هستم. اوباماکر فاجعه بود.

رئیس‌جمهوری در پاسخ به اینکه آیا برای شکست آماده‌اید، گفت: نه. شاید نه. احتمالا نه. خب خیلی بهتر می‌شد اگر می‌گفتم بله ولی احتمالا برای شکست آماده نیستم. باخت را دوست ندارم. در زندگی‌ام خیلی شکست نخورده‌ام.

ترامپ در پاسخ به این حقیقت که آرای مردمی را در ۲۰۱۶ به دست نیاورد، در سخنانی نامفهوم گفت: خب حرفی می‌زنم که دوباره جنجال می‌کند. آرای زیادی انداخته شد که باور کردنی نبود. نگاهی به کالیفرنیا بیندازید. آنها به میلیون‌ها رای اذعان کردند.

خبرنگار از او پرسید که درباره چه صحبت می‌کند. ترامپ گفت: آرای غیر قانونی زیادی بود. اما درباره آرای مردمی، باید بگویم که من برای آرای مردمی کمپین نکردم.

ترامپ در پاسخ به اینکه مایل است تا دوباره با هیلاری کلینتون وارد رقابت شود، گفت: خیر. در واقع مایلم با جو بایدن (معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا) رقابت داشته باشم. این ترجیح من است. جو خوابالو. او خوابالو است. کلینتون خوابالو نیست. برای یک جمهوری‌خواه کسب کالج الکترال سخت‌تر از به دست آوردن آرای مردمی است. دست‌کم برای من. من به ۱۹ یا ۲۱ ایالت رفتم. چهار مرتبه فقط به ایالت مین رفتم چون آرای آن را می‌خواستم. آن را گرفتم و این زیبایی کالج الکترال است. خب من حامی چیزهای دیگری بودم‌ و تغییر کردم. اما به شما می‌گویم که کالج الکترال آرای بیشتر ایالات‌ را به شما می‌دهد. دوره سوم ریاست جمهوری هم در کار نیست. قبلا درباره آن شوخی کردم.

ترامپ در پاسخ به اینکه آیا نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را می‌پذیرد، گفت: ۱۰۰ درصد. قطعا. هر آنچه در ۲۰۲۰ رخ دهد می‌پذیرم.

ترامپ پیشتر درباره تایید مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در ۲۰۲۴ تردید کرده بود و همین موجب شد تا حضور ۱۰۰ درصدی پنس در ۲۰۲۰ زیر سوال برود. رئیس‌جمهوری آمریکا به ان‌بی‌سی گفت: او معاون فوق‌العاده‌ای است و دوست من. آن زمان که چنین سوالی از من پرسیدند، من از سوال شگفت‌زده شدم و برای همین تردید کردم. من اصلا به چنین چیزی فکر نکردم. این می‌تواند تنها دلیل باشد. اینکه در ۲۰۲۴ چه اتفاقی می‌افتد، نمی‌دانم. نمی‌دانم که او نامزد می‌شود یا نه. اصلا نمی‌دانم چه کسی شرکت می‌کند.

ترامپ درباره صحبت با روسای جمهوری پیشین آمریکا نام جورج بوش و جیمی کارتر را آورد و گفت که صحبتی با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا نداشته است. او گفت: جیمی کارتر را دوست دارم. او گاها از من دفاع می‌کند. لزوما با او اتفاق‌نظر ندارم. او این را درک می‌کند، من هم. با این حال بارها از من دفاع کرده است و معتقد است که رسانه‌ها بدترین برخورد را با من داشته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین