کد خبر: ۵۹۶۲۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

نماینده مجلس: در رای‌گیری برای ریاست کمیسیون اصل 90 تخلف شد

نماینده سرپل ذهاب با اعتراض به رای‌گیری برای ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد که در رای‌گیری تخلف شده است؛ لاریجانی هم اعلام کرد که شکایت او در هیئت رئیسه مجلس پیگیری می‌شود.
نماینده مجلس: در رای‌گیری برای ریاست کمیسیون اصل 90 تخلف شد
آفتاب‌‌نیوز :

فرهاد تجری، نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی که به عنوان گزینه ریاست کمیسیون اصل نود در نشست علنی امروز پارلمان معرفی شده بود طی سخنانی اظهار داشت: آقای لاریجانی و هیأت رئیسه! دوربین‌ها را نگاه کنید. علیرغم اینکه چند بار اخطار دادید تا برگه‌ها و گلدان‌ها برای رای‌گیری توزیع شود، اما با تاخیر آمدند.

وی افزود:‌متاسفانه در روند این رای‌گیری دیدیم که به خاطر این تاخیر برخی افراد رای نمایندگان را می‌گرفتند و خط می‌زدند.

تجری ادامه داد: اگر شما آراء باطله را نگاه کنید ۵۰ رای نوشته شده خط زده شده است؛ لذا بنده نسبت به این نوع رای‌گیری اعتراض دارم.

نماینده مردم سرپل ذهاب با اشاره به اینکه بنده برای ریاست کمیسیون اصل نود مجلس ۱۳۰ رای داشتم گفت: متاسفانه در این خصوص تعلل شد تا این نتیجه رقم بخورد؛ لذا هیأت رئیسه باید از آراء صیانت کند که امروز شاهد بودیم این اتفاق نیفتاد.

وی خاطرنشان کرد: قطعا همه خط خوردگی‌ها در رای‌گیری طبیعی نیست لذا بنده نسبت به این موضوع اعتراض دارم.

در ادامه لاریجانی پاسخ داد:‌این مشکل گاهی در رای‌گیری‌ها پیش می‌آید و افراد رای خود را به دوستانانشان می‌دهد.

وی افزود: این مشکل یک بار باید برای همیشه حل شود و رای‌گیری از طریق دستگاه الکترونیکی صحیح‌تر و سالم‌تر انجام شود چرا که رای دادن و روی کارت نوشتن ایراداتی دارد.

وی عنوان کرد:‌کمیسیون آئین‌نامه یک بار دیگر این موضوع را بررسی کرده تا مشکل حل شود تا در رای اعتماد‌ها برای وزرا هم نمایندگان به صورت الکترونیکی رای دهند، اما فعلا نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

لاریجانی در خاتمه در خطاب به تجری تصریح کرد: شکایت شما در هیأت رئیسه بررسی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین