کد خبر: ۵۹۶۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
دست بالای دست

ماجرای سایت‌هایی که به جای سریال‌های نمایش خانگی ساعت جایزه می‎‌دهند

بعد از گُل کردن و فراگیر شدن سریال‌های نمایش خانگی انگار سایت‌های تبلیغاتی و بعضاً غیرمجاز هم بدشان نیامد از این فرصت برای کلیک بیشتر خود استفاده کنند و احتمالا برای شما هم پیش آمده وقتی برای دانلود یک سریال یک باره با ساعتی با تخفیف 90درصد رو به رو شده‌اید. این یعنی دست بالای دست زیاد است.
ماجرای سایت‌هایی که به جای سریال‌های نمایش خانگی ساعت جایزه می‎‌دهند
آفتاب‌‌نیوز :

‌تولید و انتشار سریال در شبکه نمایش خانگی یکی از راه‌هایی بود که در یک دهه گذشته برای جایگزینی شبکه‌های ماهواره‌ای یا جایگزینی با سریال‌های ترکی که چند صباحی حسابی در میان ایرانیان جای باز کرده بود، به وجود آمد و اندک اندک توانست جایگاهی را در میان ایرانیان برای خود دست و پا کند. حالا این روزها با توزیع چندین مجموعه به صورت همزمان نمایش خانگی روزهای خوبی را سپری می‌کند و به اصطلاح در اوج استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

از زمان شکل‌گیری شبکه نمایش خانگی سریال‌های متنوعی در ژانرهای کمدی و اجتماعی تولید و توزیع شد که هر کدام عده‌ای را به سمت خود جذب کرده که تا پایان سریال را دنبال کنند اما مشکل برای تولیدکنندگان و دنبال‌کنندگان یک سریال در شبکه نمایش خانگی از جایی آغاز می‌شود که برای هر قسمت باید مبلغی پرداخت شود که تا پایان یک فصل بهای تماشای یک مجموعه محسوب می‌شود.

این یک روند منطقی و قابل قبول است زیرا محصولی تولید می‌شود و عده‌ای خریدار آن می‌شوند، اما چنین سرنوشتی برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی رخ نداده است، زیرا تولیدکنندگان محصول خود را به بازار عرضه می‌کنند اما عده‌ای از مصرف‌کنندگان از مسیرهای میانبر برای تهیه قسمت‌های سریال استفاده کرده و به این ترتیب تمام قسمت‌های یک مجموعه را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به تماشا می‌نشینند.

این راه‌ها مسیری نیست جز کلیک بر روی سایت‌های غیر مجاز که بیشتر آنها دائم در حال مسدود شدن هستند و باید برای استفاده از آنها از راه‌های دیگری استفاده کرد اما برخی از مخاطبان این راه را برای خود هموار می‌دانند تا هزینه‌ای چشمگیر را صرف مجموعه چندین قسمتی کنند که البته اعتمادی هم به پایان یافتن آن یا حداقل پایان‌بندی مناسبی ندارد، پرداخت نکند.

‌در آغاز به وجود آمدن شبکه نمایش خانگی که هنوز سایت‌های اینترنتی به این گستردگی در دسترس مردم نبود راه میانبر تماشای مجموعه‌ها به صورت رایگان این بود که یک نفر یک قسمت از سریال را می‌خرید که با دست به دست شدن در میان خانواده‌ها، عده بیشتری بدون پرداخت قرانی هزینه می‌توانستند به تماشای آن بنشینند. اما این روزها بعد از گذشت یک دهه از تولد شبکه نمایش خانگی و با همگانی شدن فضای مجازی هرکس به تنهایی می‌تواند یک سریال به صورت رایگان در سایت‌های مختلف غیرمجاز ببیند.

بهرام هاشمی یکی از کاربرانی است که سریال‌های شبکه خانگی را از سایت‌های غیرمجاز دنبال می‌کند، گفت: به طور کلی تماشای سریال یک تفریح محسوب می‌شود که به نظر من نباید برای آن پول پرداخت کرد.

وی با اشاره به اینکه سریال‌های خارجی را نیز تماشا می‌کند، اظهار داشت: برای تماشای مجموعه‌هایی که بسیار در جهان فراگیر شده‌اند هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنیم اینکه شبکه‌ای داخلی است و محتوای خاصی هم ندارد.

هاشمی افزود: پرداخت حدود ۱۰ هزار تومان برای هر قسمت یک مجموعه حداقل ۲۰ قسمتی مبلغ زیادی می‌شود این درحالی است که تماشای سی دی خریداری شده زمان خود را دارد و وقت بیشتری را می‌خواهد تا بتوانید یک سی دی را ببینید اما با اینترنت به راحتی می‌توانید در گوشی تلفن همراه خود با اینترنتی که هزینه زیادی را هم ندارد به تنهایی و در هر زمانی که بخواهید قسمتی از سریال را تماشا کنید.

زهرا سعیدی نیز از دیگر کسانی است که سریال را از شبکه‌های اینترنتی اما مجاز دنبال می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه چرا از سایت‌های مجاز با هزینه کمتر سریال‌ها را دنبال نمی‌کند تا کمکی به تولید بیشتر در شبکه نمایش خانگی کند، توضیح داد: اگر سریالی تولید شود که محتوا و جذابیت کاملی را داشته باشد حتماً با خریدن هر قسمت آن حمایت خواهم کرد که پیش‌تر نیز این کار را کرده‌ام اما این سریال‌ها ارزش پرداخت مبلغ را ندارند؛ البته نباید فراموش کرد که عده زیادی این سریال‌ها را می‌خرند و از آن حمایت می‌کنند که تولید در این فضا هر روز بیشتر می‌شود.

سعیدی با بیان اینکه عضو سایت‌های رسمی است که سریال‌ها را منتشر می‌کنند و هرماه برای کاربری خود هزینه‌ای را پرداخت می‌کنم، خاطرنشان کرد: هر قسمت یک سریال که در شبکه نمایش خانگی منتشر می‌شود محصولی است که عرضه می‌شود اگر می‌خواهیم آن را دنبال کنیم باید برای خرید آن پول پرداخت کنیم اگر هم نه مجاز به استفاده آن نیستیم.

وی افزود: امروز دسترسی به هر چیزی آسان شده است می‌توانیم با هزینه کمتری نسبت به تهیه سی دی سریال به تماشای یک مجموعه بنشینیم و حتی در گوشی تلفن همراه خود به تنهایی در هر زمان از شبانه روز می‌توان به سریال شبکه خانگی دسترسی داشت و با همین هزینه خرید ماهانه می‌توانیم فیلم‌های سینمایی که در اکران عمومی موفق به تماشای آن نشده‌ایم را هم تماشا کنیم؛ به نظر می‌رسد بهانه دیگری برای نخریدن وجود نداشته باشد.

اما با توجه به این نظرات، بالاخره شبکه نمایش خانگی جذابیت‌های بسیاری دارد که طی سال‌های گذشته توانسته در خانه‌های ایرانیان جایگاهی را به دست آورد تعداد افرادی که مجموعه‌های این شبکه را دنبال می‌کنند بسیار زیاد است همین تعداد این انگیزه را برای سایت‌های غیرمجاز ایجاد می‌کند که با قرار دادن فایل دانلود رایگان در سایت خود تعداد کلیک بیشتری را با خود همراه کنند تا بتوانند در موتور جست‌وجوی گوگل در جای مناسب‌تری قرار بگیرند.

این در حالی است که در شبکه نمایش خانگی تولیدکنندگان از بخش خصوصی هستند و برای ادامه فعالیت خود در این فضا و تهیه مجموعه‌های بهتر نیاز به حمایت دارند که با وجود سایت‌هایی که به راحتی فایل رایگان دانلود هر قسمت مجموعه را در اختیار عموم قرار می‌دهند این مهم امکان کمتری پیدا می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین