کد خبر: ۵۹۶۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰

ستاره مشهور موسیقی جهان درگذشت

دیو بارتلومیو (عضو تالار مشاهیر آهنگ‌سازان و تالار مشاهیر راک‌ اند رول)، روز یکشنبه در بیمارستانی در حومه شهر نیواورلینز در سن 100 سالگی از دنیا رفت.
ستاره مشهور موسیقی جهان درگذشت
آفتاب‌‌نیوز :

دیو بارتلومیو یکی از غول‌های عرصه موسیقی شهر نیواورلینز و پیشگام موسیقی راک‌ اند رول که در طول مسیر حرفه‌ای کاری خود آهنگ‌های شناخته‌شده بسیاری را تولید کرد، در ۱۰۰ سالگی چشم از جهان فروبست.

بارتلومیو که عضو تالار مشاهیر آهنگ‌سازان و تالار مشاهیر راک اند رول بود، یکشنبه در بیمارستانی در حومه شهر نیواورلینز از دنیا رفت.

بزرگ‌ترین پسرش دیو بارتلمیو جونیور گفت: «بدنش از کار افتاد. پدر ۱۰۰ سال و شش ماه داشت.»

بارتلمیو از دوران کودکی ترامپت می‌نواخت و پیش از جنگ جهانی دوم هم رئیس یک گروه موسیقی و آهنگساز بود. او یکی از نخستین ستاره‌های موسیقی راک و مخصوصاً عرصه موسیقی شهر نیواورلینز بود. در تمام دهه‌های پنجاه و شصت میلادی عملاً هر کسی که می‌خواست در نیواورلینز موسیقی ضبط کند زمانی را به اجرای آهنگ‌های بارتلمیو یا کار کردن با او در استودیو اختصاص می‌داد.

فروش بین‌المللی این هنرمند در نهایت به ۶۰ میلیون نسخه رسید. شهرت اصلی او در همکاری با فتس دومینو به دست آمد.

او در سال ۲۰۱۰ در مصاحبه‌ای با تایمز گفته بود: «راستش ما هرگز در استودیو کنار هم ننشستیم تا آهنگ بنویسیم. فقط موسیقی می‌نواختیم. یادم می‌آید یک بار بیرون رفتیم و کسی گفت «نگذار آن سگ گازت بگیرد» و ما به استودیو برگشتیم و همان را داخل یک آهنگ گذاشتیم.»

البته کار بارتلومیو بسیار فراتر از همکاری او با دومینو بود که در سال ۲۰۱۷ درگذشت. از جمله هنرمندانی که او با آن‌ها همکاری کردند می‌توان به الویس پرسلی، چاک بری، لوید پرایس، دیو ادموندز و جان لنون اشاره کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین