کد خبر: ۵۹۶۳۰۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۲
ترامپ گفته "به دنبال درگیری با ایران نیستیم اما نمی‌گذاریم به سلاح اتمی دست یابد"

آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کرد| تحریم رهبر انقلاب، ظریف و ۸ فرمانده ارشد سپاه

رئیس‌جمهور آمریکا امروز با امضای یک فرمان اجرایی، تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کرد. آمریکا در پی اقدامات خصمانه خود، تحریم‌های جدیدی را علیه رهبر انقلاب وضع کرده است. رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد: «ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم. اما هرگز نمی‌گذاریم ایران به سلاح اتمی دست یابد.» وی همچنین در اظهاراتی بی‌اساس گفت که تحریم‌ها می‌تواند فردا پایان یابد یا آن‌که «سال‌ها به درازا بکشد»، اما این بستگی به رفتار ایران دارد.
آمریکا تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران اعمال کرد| تحریم رهبر انقلاب، ظریف و ۸ فرمانده ارشد سپاه
آفتاب‌‌نیوز :

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت با امضای یک فرمان اجرایی تحریم‌های «سخت» تازه‌ای علیه ایران اعمال می‌کند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی با این وجود گفت دوست دارد با ایران به توافق برسد.

ترامپ که در دفتر کارش در کاخ سفید در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، این تحریم‌ها را «شدید» توصیف کرد و گفت: «به فشار به تهران ادامه خواهیم داد. ایران هرگز نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

ترامپ افزود: «ما به دنبال درگیری با ایران یا هیچ کشور دیگری نیستیم. فقط می‌توانم بگویم که ما هرگز نمی‌توانیم اجازه دهیم که ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا این تحریم‌ها با ساقط شدن پهپاد متجاوز این کشور توسط پدافند ایران ارتباط دارد، گفت می‌تواند مرتبط باشد، اما گفت حتی در صورت عدم وقوع این حادثه نیز این دور از تحریم‌ها علیه ایران اعمال می‌شد.

وی افزود: «ما خویشتنداری زیادی به خرج داده‌ایم، اما این به آن معنی نیست که در آینده هم همین کار را می‌کنیم.»

ترامپ در بخشی از صحبت‌هایش در مورد اینکه آیا به دنبال مذاکره با ایران است، گفت: «دوست داریم مذاکره کنیم، اگر آن‌ها بخواهند. اگر نخواهند هم مشکلی نیست. اما دوست داریم این اتفاق بیافتد و رک بگویم، شاید هم به زودی این اتفاق بیافتد.»

به نوشته خبرگزاری فارس؛ او که در دو سال گذشته ده‌ها تحریم علیه ملت ایران وضع کرده و چندین بار نیز از مردم ایران با لفظ «تروریست» یاد کرده، امروز مردم ایران را مردمی «فوق‌العاده» خواند و مدعی شد که اگر ایران واقعا به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نباشد، دو کشور می‌توانند به سرعت به یک توافق دست پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از بلومبرگ، دونالد ترامپ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در کاخ سفید مدعی شد که در حال اعمال تحریم‌هایی علیه آیت‌الله خامنه‌ای و دفتر ایشان را وضع کرده است.

به ادعای ترامپ، این تحریم‌ها برای قطع دسترسی مقام معظم رهبری به منابع مالی اعمال شده‌اند.

ترامپ گفته که دفتر رهبر جمهوری اسلامی نباید از تحریم‌ها مستثنی شود. رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید که بر اساس این فرمان اجرایی، رهبر جمهوری اسلامی، بیت رهبری و وابستگان آنها از دسترسی به نظام مالی آمریکا محروم می‌شوند.

ظریف و ۸ فرمانده ارشد سپاه پاسداران تحریم خواهند شد

به نوشته خبرگزاری ایلنا، «استیون منوچین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا، امروز -دوشنبه- اعلام کرد که «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران، نیز در روزهای آینده مورد تحریم قرار خواهد گرفت.

به نوشته خبرگزاری مهر، وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه سخنان خود گفت: واشنگتن علیه ۸ نفر از فرماندهان ارشد سپاه تحریم اعمال می‌کند.

وی در ادامه فرماندهان ۵ منطقه دریایی ایران را نیز در فهرست تحریم های این کشور قرار داد.

به گفته وی تحریم این فرماندهان به دلیل نقش آنها در ساقط کردن پهپاد متجاوز آمریکا به حریم هوائی ایران بوده است!

سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران و پنج نفر از فرماندهان نیروی دریایی سپاه در لیست تحریم‌ها هستند.

علاوه بر فرماندهان نیروی زمینی، دریایی و هوافضای سپاه نام فرماندهان نواحی پنجگانه نیروی دریایی سپاه پاسداران هم در اطلاعیه وزارت دارایی آمریکا دیده می‌شود: عباس غلامشاهی، رمضان زیراهی، یدالله بادین، منصور روانکار و علی عظمایی.

استیو منوچین در ادامه مدعی شد که تحریم‌هایی که امروز علیه ایران اعمال شد، «میلیاردها دلار» از دارایی‌های تهران را مسدود می‌کند.

این مقام آمریکائی گفت که برخی از این تحریم‌ها مدت‌ها است که در جریان هستند؛ اما برخی از آنها به بهانه اقدامات اخیر ایران در نظر گرفته شده اند.

در اطلاعیه وزارت داریی آمریکا آمده است که فرمان ریاست جمهوری دسترسی رهبری ایران به منابع مالی را منع می‌کند و اجازه می‌دهد که افراد منصوب رهبر و دفتر رهبر در مقامی خاص یا در پست‌های دیگر هم هدف تحریم قرار بگیرند. وزارت دارایی آمریکا می‌گوید: "علاوه بر این هر نهاد مالی خارجی که آگاهانه معامله مالی قابل توجه با نهادهایی که تحت این فرمان اجرایی تحریم‌ شده‌اند، انجام دهد از سیستم مالی آمریکا حذف می‌شود."

جزئیات تحریم‌ها علیه دفتر رهبری

این فرمان علاوه بر دفتر مقام معظم رهبری، پنج گروه از افراد را هدف قرار داده که اسامی آن‌ها قرار است توسط منوشین اعلام شود:

- فردی که توسط رهبر عالی ایران یا دفتر او به عنوان یک مقام رسمی ایران یا به عنوان رئیس یک مجموعه واقع در ایران یا هر مجموعه‌ای خارج از ایران که تحت تملک یا کنترل یک یا چند مجموعه داخل ایران قرار دارد، منصوب شده است؛

- فردی که توسط یک فرد منصوب رهبر عالی ایران یا دفتر او، به عنوان یک مقام رسمی ایران یا به عنوان رئیس یک مجموعه واقع در ایران یا هر مجموعه‌ای خارج از ایران که تحت تملک یا کنترل یک یا چند مجموعه داخل ایران قرار دارد، منصوب شده است؛

- [فردی] که به صورت عملی از هر فردی که دارایی‌هایش یا سهمش در دارایی‌‌هایی بر اساس این بخش مسدود شده، پشتیبانی یا تأمین مالی کرده یا به او حمایت مالی، مادی یا تکنولوژیکی یا کالا و خدماتی، ارائه کرده است؛

- [مجموعه‌ای] که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت تملک یا کنترل هریک از اشخاصی باشد یا به نمایندگی از آن‌هایی اقدام کرده باشد که که دارایی‌هایشان یا سهمشان در دارایی‌هایی بر اساس این بخش مسدود شده باشد؛

- عضو هیأت مدیره یا یکی از مدیران ارشد دفتر هرکدام از افرادی باشد که دارایی‌هایش یا سهمش در دارایی‌‌هایی بر اساس این بخش مسدود شده است.

واکنش پامپئو

همزمان، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای این تحریم‌ها را «بخشی از کارزار فشار حداکثری دولت» علیه ایران توصیف کرده است. وی با تکرار اتهاماتی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفته است: «تنها مسیر رو به جلو برای ایران، مذاکره بر سر یک توافق جامعه است که به مجموعه‌ای از رفتارهای ثبات‌زدای این کشور بپردازد. تا زمانی که این اتفاق رخ دهد، کارزار ما برای منزوی‌سازی دیپلماتیک و فشار حداکثری اقتصادی ادامه خواهد یافت.»

جمهوری اسلامی ایران هنوز به تحریم‌های تازه آمریکا واکنشی نشان نداده، اما ظریف پیش از این تأکید کرده بود که تهران سیاست فشاری را معادل تروریسم اقتصادی می‌داند.

امروز سید «عباس موسوی» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال اعمال تحریم‌های تازه، گفت: «آیا واقعا تحریمی بوده که آمریکا در ۴۰ سال گذشته علیه کشور و ملت ما عملی نکرده باشد و اگر کرده چه دستاوردی داشته است. این تحریم‌ها را در راستای تبلیغاتی می‌دانیم که می‌خواهند بر افکار عمومی داخلی و خارجی اثرگذاری کنند.»

وی افزود: «ما هر تحریمی را جدی می‌گیریم و یک اقدام خصمانه و در راستای تروریسم اقتصادی علیه ملت و جنگ تحمیلی اقتصادی علیه ملت ما جریان دارد می‌بینیم، ولی در اثرگذاری این تحریم‌ها که واقعا نمی‌دانیم کجا را می‌خواهند هدف قرار بدهند در آن سود و اثری نمی بینیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
6
مردم پیش از همه مورد تحریم انها قرار گرفتند و از ورود انها به امریکا جلوگیری شده در چنین شرایط باید دولت راهکاری بیابد که جوانانی که فقط سه ماه می توانستند در کشور بمانند به خاطر این تحریم اشکار تا حل بحران قادر باشند همین جا بمانند
شکوفا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
10
10
خخخخ
طوری خورده تو برجکش که نمیدونه چطور عصبانیتش رو خالی کنه !!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
تو دیگه کی هستی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
5
طبق معمول .....اونا عمل میکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
8
2
امریکا اینقدر عصبانی است که از تحریم وجوهات شرعی هم نمی گذرد حالا این امریکای ضعیف شده فکر می کنید چند سال دیگر نام ان امریکا قلدر را به زباله دان تاریخ می سپارد.؟
ناشناس
|
Bulgaria
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
1
........ مذاکره کنید
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین