کد خبر: ۵۹۶۳۰۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
ایران فرصت ۶۰ روزه‌ای برای عمل کردن اروپا به تعهداتش در قالب برجام در نظر گرفته

انگلیس، آلمان و فرانسه ایران را تهدید کردند| هشدار در مورد پیامدهای خروج از برجام

انگلیس، آلمان و فرانسه با ارسال یاداشتی، به طور رسمی به ایران هشدار داده‌اند که در صورت توقف تعهدات برجامی تهران، جمهوری اسلامی با عواقب این عمل روبرو خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

دو دیپلمات اروپایی به خبرگزاری رویترز گزارش داده‌اند که انگلیس، آلمان و فرانسه در یادداشتی رسمی که در روز شنبه هشدار انگلیس، آلمان و فرانسه به ایران۲۲ ژوئن، به دست ایران رسانده‌اند، نسبت به عدم پایبندی ایران به توافقات هسته‌ای هشدار داده‌اند.

در این یادداشت مشخص نشده که عواقب عدم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای چیست.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی هفته گذشته تصریح کرد: مهلت دوماهه ایران به طرف‌های باقی مانده در برجام قابل تمدید نیست و بر اساس برنامه زمان بندی شده پیش می‌رویم و در ادامه نیز زمان‌بندی‌ها به شکل دقیق دنبال می‌شود.

وی افزود: بر اساس قانون "اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام" اقدام ما وابسته به نحوه‌ی اجرای تعهدات سایر اعضایِ برجام است و این نمی‌شود ما تعهدات خود را انجام دهیم و آنها در عمل کاری نکنند.

وی تاکید کرد: پیام ما روشن است و در عمل مفهوم رفتار آنها این است که نمی‌خواهند به تعهدات پایبند باشند یا توانایی آن را ندارند که در این صورت حجت برای ما تمام شده است. بر همین اساس ما طبق فرمایشات رهبری و قانون مجلس عمل خواهیم کرد.

معاونت امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: اقدامات ما به طور متوالی و وابسته به هم در حال انجام است و شرایط برگشت به عقب وجود ندارد و اگر تعلیق تعهدات ایران بخواهد از بین برود باید ۱+۴و ظیفه خود را انجام داده باشد، آنچه که مهم است ما داریم بین تعهدات و حقوق خود توازن ایجاد می‌کنیم و اگر آن‌ها حقوق ما که رفع تحریم‌های مصرح در برجام است به رسمیت بشناسند ما نیز تعهدات خود را اجرا می‌کنیم اگر نه برای ایجاد توازن ما نیز از تعهدات خود کم می‌کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
1
8
حال باید نگران توقف تعهدات برجام باشیم .
یک زمان سیل هواپیمای نو و دادن بدهی دلاری و....بعداز
برجام همه حسودان مثل حامیان منافع مسکو و....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
3
5
همه دنیا یکطرف ؛ ما و اهدافمون یک طرف ..........
ناشناس
|
Slovakia
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
4
پاسخ گویی به تاریخ معیشت امروز نمی شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
1
1
این سه مستعمره امریکا که اسمشون گذاشتن کشورهای اروپایی بجا انکه در دوران قاجار بسر ببرند کمی عاقل باشند و نتیجه اقداماتشان را در لیبی و عراق و سوریه و... جاهای دیگر ببینند هرچقدر هم خونخوار و ادم کش باشند ولی با اراده ها نمی توانند پیروز شوند و امنیت پوشالی برای خانه عنکبوت خود و رژیم صهونیستی بوجود اورند. و تلنگری هم به غرب جویان و غرب گویان باشد که از این یزیدیان تکنولوژی و پیشرفت نصیب ایران نمی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
1
......... دیگر چه کاری مانده که نکرده باشند آخرش جنگ استکه هیچ برندهای ندارد بخصوص این که با یک آتش افروزی ریش همه آنها خواهند سوخت و باید بدانند که اگر دست به چنین غلطی بزنند باید خواب دیدن خاور میانه را در خواب ببینند الان شرایط فرق کرده و پس از آن باید التماس ما کنند تا دست از سرشان برداریم و دیگر نوکری برایشان باقی نخواهدماند که برایشان شیر بدهد و سفره رنگین تهیه کند اگر عقل داشته باشند باید منافع ایران را همانند منافع خود تامین کنند وگر نه منافعی نخواهند داشت
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین