کد خبر: ۵۹۶۳۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳
شورای امنیت با محکوم کردن حمله به نفتکش‌ها خواستار کاهش تنش شد

نشست شورای امنیت درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به نفتکش‌ها: همه طرف‌ها در منطقه خویشتندار باشند| تهدید ناوبری و آزادی کشتیرانی، تهدید صلح و امنیت بین‌المللی قلمداد می‌شود

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی در حالی به اتمام رسید که بیانیه ریاستی آن اشاره ای به این مساله نداشت.
آفتاب‌‌نیوز :

‌به دنبال پاسخ مقتدرانه نیروی مسلح جمهوری اسلامی ایران به تجاوز یک فروند پهپاد پیشرفته و جاسوسی آمریکا به حریم هوایی ایران، واشنگتن خواستار برگزاری نشست شورای امنیت شد.

درخواست برگزاری غیر علنی برای این نشست، شکی برای ناظران و کارشناسان بین المللی باقی نگذاشت که دستان آمریکا همچون نشست دو هفته گذشته، خالی است و نتوانسته برای اعضای این شورا، اقناع ایجاد کند.

نشست شورای امنیت درباره سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به نفتکش‌ها: همه طرف‌ها در منطقه خویشتندار باشند

این مساله در اظهارات اعضای شورای امنیت پیش از برگزاری نشست هم مشهود بود و پس از آن نیز، بیانیه‌های قرائت شده نشان داد، مساله پهپاد در صدر توجه قرار نگرفته است.

منصور العتیبی نماینده کویت در سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت در بیانیه‌ای که از سوی اعضا شورا جمع بندی شده بود، گفت: در نشست شورای امنیت، رزماری دیکارلو معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گزارشی از حادثه حمله به نفتکش‌ها در خلیج ارائه و تاکید کرد که دبیرکل سازمان ملل متحد به تلاش خود برای گفت و گو و رایزنی در منطقه ادامه می‌دهد.

وی افزود: شورای امنیت حمله به نفتکش‌ها را به شدت محکوم می‌کند چرا که امنیت ناوبری و حمل و نقل انرژی را تهدید می‌کند. تهدید ناوبری و آزادی کشتیرانی همچون تهدید صلح و امنیت بین المللی قلمداد می‌شود.

رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد ادامه داد: اعضای شورای امنیت با اعلام نگرانی خود، از همه طرف‌ها در منطقه خواستند حداکثر خویشتنداری را به خرج دهند و اقدام‌های بزرگی را برای کاهش تنش و تشنج در منطقه به کار گیرند.

العتیبی اضافه کرد: شورای امنیت تاکید کرد که اختلاف‌ها باید به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفت وگو مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: اعضای شورای امنیت این مساله را همچنان دنبال می‌کنند.

این بیانیه به خوبی نشان می‌دهد که حتی نامی از رویداد سرنگونی پهپاد نیامده و شکستی دیگر را برای کاخ سفید نشینان که دیپلماسی را با تحریک، تحریم و تروریسم اقتصادی یکی دانسته اند، رقم زده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
2
مختصادت ریاضی پدافند و پهپاد نباید یکسان باشد .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین