کد خبر: ۵۹۶۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲

با این میوه‌ها، موهای خود را تقویت کنید

کارشناسان باور دارند که این پنج میوه حاوی ترکیبات و مواد مغذی‌ای هستند که می‌توانند روند ریزش مو را کاهش دهند و به تقویت ریشه مو و لایه‌های آن کمک کنند.
با این میوه‌ها، موهای خود را تقویت کنید
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس سلامت-  دکتر "بشار بیزره" در مرکز کلینیک درمانی "کنزینگتون" باور دارد که میوه‌هایی هستند که به دلیل وجود ویتامین و مواد مغذی مفید برای تقویت مو مفید هستند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این میوه‌ها به شرح ذیل هستند:

با این میوه‌ها، موهای خود را تقویت کنید

پاپایا

این میوه به افزایش کلاژن مهمترین پروتئین در موهای ما کمک می‌کنند و موجب بهبود وضعیت مو و پوست می‌شود. بدن ما کلاژن را به همراه آمینو اسیدهایی می‌سازد که در غذاهایی چون گوشت قرمز و گوشت مرغ، ماهی، لوبیا، تخم مرغ و محصولات لبنی یافت می‌شوند. این روند اما نیازمند ویتامین سی است که یک عنصر کلیدی قلمداد می‌شود. پاپایا سرشار از ویتامین سی است. یک عدد پاپایا بزرگ حاوی 235 میلی گرم ویتامین سی است که دو برابر بیش از ویتامین مشابه موجود در پرتقال است. پاپایا همچنین غنی از پتاسیم است که کمبود آن باعث افزایش ریزش مو می‌شود.

آناناس

با این میوه‌ها، موهای خود را تقویت کنید

رادیکال‌های آزاد، اتم‌های ناپایداری هستند که می‌تواند به سلول‌های بدن ما آسیب برسانند، باعث بیماری و پیری شوند و به فولیکول‌های موهای ما نیز آسیب بزنند. برای مقابله با رادیکال‌های آزاد نیازمند آنتی‌اکسیدان هستیم. آناناس نه تنها غنی از مواد مغذی مانند ویتامین سی، منگنز و ویتامین ب -6 است بلکه حاوی آنتی اکسیدان‌هایی حاوی فلاونوئیدها و اسید فولیک است.

هلو

با این میوه‌ها، موهای خود را تقویت کنید

برای حفظ سلامت مو، پوست سر نیاز به رطوبت کافی دارد. پوست سر شما حاوی غددی است که نوعی روغن طبیعی را تولید می‌کند که سبب رشد مو می‌شود. اگر این چربی مرطوب‌کننده روی موهای ما به میزان کافی نباشد پوست سر شما دچار فقدان آن خواهد شد. هلو اما با داشتن ویتامین‌های آ و سی یک مرطوب‌کننده طبیعی است که به بهبود وضعیت مو کمک می‌کند.

کیوی

کیوی حاوی مقادیر کافی ویتامین آ، ویتامین ای، ویتامین کا و آنتی اکسیدان های فلاوونوئیدی از جمله بتاکاروتن، لوتئین و زانتین است. این میوه حاوی مقادیر زیادی ویتامین سی است که برای تولید کلاژن مفید هستند و اسیدهای چرب امگا 3 در آن موجود است که رطوبت لازم را برای رشد موها فراهم می‌کنند.

با این میوه‌ها، موهای خود را تقویت کنید

مهمتر از همه آنکه کیوی حاوی مواد معدنی روی، منیزیم و فسفر است که همگی باعث افزایش گردش خون در پوست سر و در نتیجه تقویت ریشه مو می‌شود. کیوی همچنین منبعی غنی از مس است که می‌تواند به حفظ رنگ طبیعی مو کمک کند.

سیب

سیب حاوی ویتامین ب، آ و سی است که برای حفظ رطوبت پوست سر و جلوگیری از بروز شوره سر حیاتی هستند. سیب همچنین سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است که می‌توانند با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده به بازسازی سلول کمک کنند. تحقیقات دانشمندان ژاپنی در سال 2002 میلادی نشان داد که سیب حاوی پروسیانیدین ب -2 است که می‌تواند به رشد موهای جدید کمک کند.

با این میوه‌ها، موهای خود را تقویت کنید

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین