کد خبر: ۵۹۶۵۶۸
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

در مصرف آب صرفه‌جویی کنید

آبفای البرز با اعلام اینکه در خرداد ماه امسال میزان مصرف آب شهروندان البرزی نسبت به خرداد سال قبل شش درصد افزایش داشته، به شهروندان کرجی و سایر شهرهای استان برای صرفه جویی بیشتر در مصرف آب شرب هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

غلامرضا رضایی‌فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری البرز گفت: با توجه به افزایش شدید دمای هوا و در نتیجه افزایش مصرف آب طی روزهای اخیر، حجم مخازن ذخیره آب در بعضی از ساعت‌ها به خصوص در پیک مصرف (قبل از ظهر و هنگام غروب) کاهش یافته و موجب افت فشار در برخی مناطق استان به خصوص در طبقات بالای ساختمان‌ها شده است.

رضایی‌فر افزود: بنابراین به منظور برخورداری تمام شهروندان از نعمت آب در کلیه ساعت‌های شبانه روز، رعایت صرفه جویی و پرهیز از مصارف غیر ضروری لازم است.

وی با اشاره به اینکه افزایش این میزان مصرف آب در خرداد امسال که میانگین دمای کمتری نسبت به زمان مشابه در سال گذشته داشته هشداردهنده است، تصریح کرد: افت سطح سفره‌های زیرزمینی که عمده‌ترین منابع تأمین آب استان البرز هستند به خاطر برداشت بی رویه، افزایش جمعیت و افزایش نزدیک به ۴۰ درجه‌ای دمای هوا و روشن شدن کولرهای آبی، رشد مصرف و… از جمله عواملی هستند که در کنار رعایت نشدن روش‌های درست مصرف آب شرب توسط شهروندان می‌تواند موجب بروز کم آبی و افت فشار در بعضی مناطق شود.

این مسئول گفت: در حال حاضر میزان سرانه مصرف آب توسط هر یک از شهروندان بالغ بر ۲۲۰ لیتر در شبانه روز برآورد می‌شود که حدود ۴۷ درصد بالاتر از استانداردهای تعریف شده است (یعنی ۱۵۰ لیتر در شبانه روز) بنابراین تصحیح الگوهای رفتاری و مصرفی توسط شهروندان و اعمال دقیق مدیریت مصرف می‌تواند از تنش آبی جلوگیری کند.

گفتنی است تنظیم شناور کولرها برای جلوگیری از نشت آب، کوتاه کردن زمان انجام استحمام، حذف موارد غیر ضروری مثل شستن حیاط، کوچه و خیابان و خودروها با شیلنگ آب، آبیاری درختان و فضای سبز منازل در شب و یا صبح زود (بدون غرقاب کردن) و… از جمله توصیه‌های آبفای البرز به شهروندان این استان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین