کد خبر: ۵۹۶۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳

ترزا می: کوربین از ایران حمایت کرده و نباید نخست وزیر باشد

ترزا می در پارلمان انگلیس گفت، کوربین به این دلیل که از ایران حمایت کرده است نباید نخست‌وزیر شود.
آفتاب‌‌نیوز :

«ترزا می» نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس در جمع نمایندگان مجلس عوام بریتانیا گفت «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر نباید نخست‌وزیر شود، زیرا در خصوص بحران اخیر در خلیج فارس از ایران حمایت کرده است.

کوربین در جلسه پارلمان با حضور رهبران هردو حزب از ترزا می درخواست کرد فروش سلاح به ائتلاف به رهبری سعودی‌ها را متوقف کند و به روند صلح در یمن کمک کند و از کشته شدن بیشتر مردم جلوگیری کند.

ترزا می در پاسخ به او مدعی شد: «این آقا به من می‌گوید صلح را به یمن بیاور. این دقیقاً همان‌ چیزی است که با شرکای خارجی خود از طریق سازمان ملل پیگیر آن هستیم».

وی افزود: «اما این مرد متشخص (کوربین) از روابط ما و عربستان سعودی سخن می‌گوید. این رابطه‌ای است که جان بریتانیایی‌ها را در گذشته نجات داد. اما بگذارید به روابطی که ایشان دارند نگاهی کنیم. هنگامی که مردم در سالزبوری مردند او از روسیه دفاع کرد، در حمله تروریست‌ها از آی‌.آر.ای (جنبش شبه‌مسلحانه ایرلند) و در حمله اخیر به تانکرها در خلیج [فارس]، هم‌سویی او با ایران بود. او هیچ‌وقت از بریتانیا حمایت نمی‌کند و او هیچ‌وقت نباید نخست‌وزیر شود».

«نایجل دادز» نماینده ایرلند شمالی در پارلمان بریتانیا در پاسخ به ادعاهای ترزا می گفت شهروندان بریتانیایی که قربانی خشونت‌های آی‌.آر‌.ای بودند، خسارتی از سوی دولت لیبی که به این شبه‌نظامیان سلاح فروخته بود دریافت نکردند اما آمریکا دریافت کرد.

کوربین همواره یکی از منتقدان اصلی سیاست‌های ترزا می در قبال خاورمیانه است. او یکی از حامیان حقوق فلسطینی‌ها و از مخالفان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین