کد خبر: ۵۹۶۹۴۷
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

واکنش پاکستان به اتهام‌های آمریکا درباره نقض آزادی مذهبی

وزارت امور خارجه پاکستان با بی اساس و یکجانبه خواندن گزارش وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص نقض آزادی های مذهبی در این کشور، آن را رد و فاقد اعتبار اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

واشنگتن در تازه ترین اقدام خود علیه اسلام آباد، مدعی سوء استفاده از قانون توهین به مقدسات علیه اقلیت های مذهبی در پاکستان و عدم تامین آزادی برای پیروان ادیان شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان نیز در پاسخ به گزارش اخیر آمریکا، آن را یکجانبه و سیاسی خواند و تاکید کرد: اظهارات و تحلیل های بی اساس علیه امور داخلی پاکستان به عنوان یک کشور آزاد و مستقل فاقد اعتبار است.

وزارت امور خارجه پاکستان در پاسخ خود به آمریکا، آورده است: پاکستان، جامعه ای با مذاهب مختلف و متفاوت است که مردم مذاهب و فرقه های گوناگون در آن زندگی کرده و برنامه های جامع و موثری را برای تامین حقوق اقلیت های مذهبی در کشور پیاده کرده است.

وزارت خارجه پاکستان اضافه کرد: تضمین رفتار عادلانه با اقلیت ها و تامین حقوق بشر و پیروان ادیان بدون هیچگونه تبعیض، از اصول قانون اساسی پاکستان بوده و در مجلس این کشور نیز اقلیت ها در راستای قانونگذاری و ادای وظیفه نمایندگی، دارای کرسی هستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: یکی از جنبه های تبعیض آمیز گزارش آمریکا بی توجهی به آزار و اذیت سیستماتیک اقلیت ها به ویژه مسلمانان در برخی از کشورهای منطقه، اشغال گری خارجی و همچنین نادیده گرفتن مسئله کشمیر است.

وزارت امور خارجه پاکستان گفت: این کشور همواره نگرانی جدی خود را نسبت به روند رو به رشد موج اسلام هراسی در سطح بین المللی را به کشورهای مختلف غربی از جمله آمریکا مطرح کرده است و همچنین متعهد به همکاری با جامعه جهانی برای مبارزه با افراط گرایی مذهبی، تبعیض و همچنین اسلام هراسی است.

سال گذشته 'مایک پامپئو' وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن نام پاکستان را در گزارش سالانه به کنگره افزوده و این به معنای افزایش فشار دولت آمریکا به دولت پاکستان است که می‌تواند به اعمال تحریم علیه اسلام آباد منتهی شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین