کد خبر: ۵۹۷۴۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۵

گفت‌وگوی نفتی شاه سعودی با عبدالمهدی قبل از نشست اوپک

نخست‌وزیر عراق و شاه سعودی امروز همزمان با آغاز کنفرانس اوپک در وین با یکدیگر درباره ثبات قیمت نفت به صورت تلفنی بحث و گفت‌وگو کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق و شاه سعودی روز دوشنبه، درباره هماهنگی و همکاری بین دو کشور جهت ثبات قیمت نفت به صورت تلفنی رایزنی کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای گفت که دو طرف درباره گسترش روابط دو کشور نیز با هم گفت‌وگو کردند.

دفتر نخست‌وزیری عراق افزود: «عبدالمهدی و ملک سلمان در این تماس تلفنی همچنین درباره گسترش روابط مشترک و توافقات انجام گرفته در جریان سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان سعودی در ماه آوریل گذشته گفت‌وگو کرده و بر اهمیت حمایت از امنیت و ثبات دو کشور تاکید کردند».

در ادامه بیانیه آمده است که «دو طرف در رابطه با همکاری عراق و عربستان سعودی در کنفرانس اوپک- که اکنون در وین در حال برگزاری است- به منظور ساماندهی اوضاع نفت و هماهنگی بین دو کشور جهت تحقق ثبات قیمت نفت در آینده بحث و تبادل نظر کردند».

صد وهفتاد و ششمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، امروز دوشنبه بعد ازظهر در مقر دائمی این سازمان در وین آغاز به کار کرده است. بررسی روند عرضه و تقاضا و میزان نیاز بازار به تولید اعضای اوپک و غیراوپکی‌ها دستور کار اصلی این نشست است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
اینکار ار باید آقای روحانی میکرد تا نماینده عراق در جلسه اپک با ایران هماهنگ باشه. رابطه وزارت زنگنه با همسایگان تیره یا قطع است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین