کد خبر: ۵۹۷۷۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
" باید بتوانیم نفت بفروشیم و با ورود پول آن به اینستکس بتوانیم خرید کنیم"

واکنش واعظی به اظهارات دادستان درباره اینستکس: همه در چارچوب تخصص خود صحبت کنند| نرخ ارز باید کاهش یابد| واکنش به پخش برنامه‌ای از صداوسیما درباره دور زدن تحریم های نفتی| ادعای کاهش قیمت ۱۰۰ کالای اساسی!

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: قیمت ۱۰۰ قلم از کالاهای مورد نیاز مردم نیز کاهش یافته و باید تلاش کنیم این روند کاهش ادامه یابد.
آفتاب‌‌نیوز :

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به پخش برنامه‌ای از صداوسیما درباره دور زدن تحریم های نفتی گفت: اگر صداوسیما می خواهد قدرت فروش نفت ایران را اعلام کند باید مراقب باشد که با چنین اهدافی به نوعی اطلاعات خود را در اختیار دشمن قرار ندهیم.

«محمود واعظی» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در واکنش به اظهارات دادستان کل کشور درباره اینستکس گفت: بهتر است همه در چارچوب تخصص و اشراف خود صحبت کنند. اینستکس یک روش کار است که در چارچوب خود می تواند کاملاً عملیاتی شود؛ بنابراین بستن تفسیرها و صفت ها به آن نمی تواند درست باشد.

وی تصریح کرد: باید به اصل مطلب توجه کنیم و آن این است که باید به اینستکس پول تزریق شود تا بتواند معامله انجام دهد. ما باید بتوانیم نفت بفروشیم و با ورود پول آن به اینستکس بتوانیم خرید کنیم. به اروپایی‌ها گفته ایم تا زمانی که به برجام متعهد باشند ما هم به آن پایبند خواهیم بود.

واعظی درباره نقش دولت در کاهش نرخ ارز و ادامه این روند گفت: دولت از ابتدا معتقد بود که افزایش قیمت ارز حباب است و قیمت واقعی بسیار پایین‌تر است. سال گذشته شاهد بسیاری از التهابات در جامعه بودیم و قیمت ارز هم مقداری تحت تاثیر فضای تبلیغاتی و روانی و پمپاژ یاس و ناامیدی که از خارج به داخل صورت می گرفت قرار گرفت.

رییس دفتر رییس جمهروی اضافه کرد: خوشبختانه الان شرایط فرق کرده و مردم و تجار به این نتیجه رسیده اند که مطالب گفته شده درباره آینده ارز نادرست است و دولت بر اوضاع مسلط است و بازار را اداره می کند. همین اطمینان و آرامشی را در بازار ارز به وجود آورده و باعث کاهش نرخ ارز شده است.

وی در عین حال گفت: ما اعتقاد داریم همچنان نرخ ارز بالاست و دولت به تلاش خود برای کاهش ادامه می دهد اما از دخالت مستقیم اجتناب می کند. دولت با مدیریت عرضه و تقاضا و ایجاد آرامش نرخ ارز را کنترل می کند. همین سیاست درباره کالاها هم وجود دارد؛ به طور منظم ۱۰۰ قلم کالای مورد نیاز مردم را به رییس جمهوری پیشنهاد دادیم که خوشبختانه از هفته گذشته، قیمت اکثر این کالاها سیر کاهشی پیدا کرده است.

واعظی همچنین درباره افزایش قیمت لبنیات هم گفت: لبنیات حتماً باید سر سفره مردم باشد و گزارش های ارائه شده به دولت افزایش قیمت لبنیات را تایید می کنند. در این زمینه تذکر لازم به وزارت جهاد کشاورزی داده شده است که افزایش قیمت را کنترل کند.

رییس دفتر رییس جمهوری خاطرنشان کرد: کالاهای خوراکی و مورد نیاز مردم که ممکن است تحت تاثیر اتفاقات مقطعی قرار گیرد، باید حتماً نظارت بیشتری بر آن کالا ها انجام شود.

وی همچنین درباره پخش گزارشی از صدا و سیما درباره دور زدن تحریم های نفتی گفت: این برنامه بر اساس مقاله نوشته شده در یک نشریه خارجی بوده است و آقای علی عسکری رییس صداوسیما هم گفتند که هدف از پخش آن نشان دادن قدرت ایران در فروش نفت بوده و اینکه ایران اجازه به صفر رساندن فروش نفت خود را نخواهد داد.

واعظی در عین حال گفت: اگر می خواهند چنین موضوعی را اعلام کنند به روش دیگری انجام دهند. باید مراقبت کنند که با اهدافی از این دست به نوعی اطلاعات خود را در اختیار دشمن قرار ندهیم.

واعظی همچنین درباره سفر رییس جمهوری به نیویورک هم گفت: این موضوع در معاونت سیاسی و وزارت خارجه در حال بررسی است و یک ماه مانده به این سفر تصمیم گرفته خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
1
15
ببخشید میشه چند تا شو نام ببرید؟
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
18
استاد میفرمایید که این 100 قلم چی هست؟؟ما که جز افزایش قیمت چیزی ندیدیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین