کد خبر: ۵۹۷۷۲۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
"رسانه‌ها اخباری از صادرات نفت منتشر کنند که وزارت نفت آن‌ها را تایید می‌کند"

واکنش وزیر نفت به پخش تصاویر از نحوه صادرات نفت ایران؛ با رئیس صداوسیما صجت کردم| اگر درست بگویند این یعنی هر چه وزارت نفت رشته کرده است آن‌ها پنبه کرده‌اند

وزیر نفت گفت: من هم معتقدم برخی رسانه‌های خارجی دشمن ما هستند؛ بنابراین حتی بازنشر مطالب آن‌ها هم کار خوبی نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

 وزیر نفت در پاسخ به پرسشی در مورد منتشر کردن اطلاعاتی در خصوص راه های دور زدن تحریم و فروش نفت، گفت: «اگر این چیزها را درست بگویند، عملاً پنبه کردن آن چیزی است که ما رشته ایم».

بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا شما تذکری به صدا و سیما نداده اید؟ گفت: «بله صحبت کردم، ایشان گفتند کسانی دیگر قبل از ما این کار کرده اند؛ گفتیم تکثیر اشکال رفع اشکال نمی کند».

وی اضافه کرد: هیچکس نباید کار خلاف کند؛ بعضی رسانه های خارجی دشمن ما هستند و این کار را می کنند؛ حتی بازنشر آن کار خوبی نیست و کار خلافی است.

زنگنه افزود: اینهایی که اینها می گویند مثل رویترز و بقیه دروغ می گویند و رسانه های داخلی گول دروغ ها را نباید بخورند، باید حواسشان جمع باشد.

وزیر نفت اضافه کرد: در مورد صادرات نفت خواهش من این است که رسانه‌ها آنچه را منتشر کنند که مورد تائید وزارت نفت است.

وی در پاسخ به اینکه هدف از حمله‌های اخیر به وزارت نفت تخریب شخص وزیر است، گفت: ما کوچکتر از این صحبت‌هاییم.

زنگنه با اشاره به دیدار خود با وزیر انرژی عربستان در حاشیه نشست اوپک، افزود: در جلسه ۷ ساعت با وزیر انرژی عربستان صحبت کردیم و نتیجه مذاکرات نیز همان شد که از جلسه اوپک به دست آمد. البته با یکدیگر احوال‌پرسی هم داریم که جزو وظایف ذاتی ماست.

وزیر نفت درباره سرنوشت نفتکش ایرانی در بندر جده نیز گفت: مقامات ایرانی از طریق شرکت ملی نفتکش دنبال این موضوع و بازگرداندن کشتی به ایران هستند زیرا علاوه بر هزینه‌های مالی، حضور نیروهای ما در آنجا و احتمال فاجعه زیست محیطی نیز مطرح است.

وی با بیان ایکه هیچ گزارش رسمی و تماس رسمی در مورد جاسوسی یک خانم در وزارت نفت و ارتباط وی با ۱۶ مدیر نفتی از هیچ مرجع رسمی گرفته نشده، تاکید کرد: همه مواردی که مطرح می‌شود شفاهی و غیر رسمی است. یکی دو سال پیش از یکی از همکاران در وزارت نفت اطلاعاتی به صورت غیررسمی توسط دستگاهی گرفته شده بود اما رسماً چیزی به وزارت نفت اعلام نشده است.

زنگنه ادامه داد: اگر مراجع قضایی در مناسبات رسمی از وزارت نفت بخواهند که اطلاعات را در اختیارشان قرار دهد حتماً اینکار انجام خواهد شد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه مهمترین تاثیر مواضع ایران در نشست اخیر اوپک در منشور همکاری این سازمان با غیر اوپک نمایان شد، تاکید کرد: تغییرات مهمی از نظر مفهومی در این منشور اتفاق افتاد و به نظرم دیگر برای اوپک تصمیمی از بیرون گرفته نمی‌شود.

زنگنه گفت: مهمترین هدف ایران در نشست صد و هفتاد و ششم اوپک، حفاظت از موجودیت اوپک بود.

وی با اشاره به اینکه اوپک سازمانی است که تصمیمات خود را با اجماع می‌گیرد، ادامه داد: از همین رو تصمیمات نباید از بیرون به این سازمان ابلاغ شود بلکه اگر قرار است تصمیمی گرفته شود باید توسط خود اعضای اوپک باشد زیرا این فرآیند ۶۰ ساله در تاریخ اوپک است.

وزیر نفت افزود: با این حال اخیراً روال‌هایی خارج از اساسنامه اوپک انجام می‌شد که موجب نگرانی اعضای اوپک بود. با این حال اگرچه بعضی از اعضای اوپک مطالب خود را علنی نکردند اما این نگرانی وجود داشت، ایران این موارد را با صراحت بیان کرد که در اجلاس وزیران نیز تاثیرگذار بود.

زنگنه نقش وزرای عضو اوپک را فراتر از تصویب تصمیمات خارج از دایره اوپک دانست و افزود: تمام مقامات اوپک به دنبال حق مساوی هستند زیرا همانطور که مطرح شد اوپک با اجماع تصمیم‌گیری می‌کند و به نظرم این مهمترین دستاوردی بود که آن را دنبال می‌کردیم.

وی گفت: بحث دیگر ایران در این نشست، پاسخ به تحریم‌ها و ادعاهای آمریکا درباره نفت ایران بود که از طریق مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی مواضع خود را بیان کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
7
گروگان طیف خاص نفوذی در رسانه ملی
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
1
6
هدف زدن زنگنه است برنامه صبح بخیر ایران را ببینید متوجه می شوید هر روز از یک باند سیاسی خاص آنجا نشسته اند و علیه دولت حرف می زنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
6
نفت رو بهشون بده ببرند خودتو خلاص کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
12
صدا و سیما بسیار غلط ...کرده که رشته های پیشرفت مملکت و کشور را پنبه کرده.
ملت همیشه در صحنه انتظار دارد در وحله اول، به این نوع خلاف ها که بدتر از هر اختلاس و ... هست رسیدگی شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
1
15
عامو امریکا را ولش کنین یکی این صدا و سیمای میلی ..و بگیره. الکی میگن دشمن ما امریکاست تا این سیما را داریم دیگه دشمن می خواهیم چکار؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
0
10
امریکا را ولش کنین یکی این صدا و سیمای بگیره. الکی میگن دشمن ما امریکاست تا این سیما را داریم دیگه دشمن می خواهیم چکار؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
9
2
وزارت نفت رتبه اول قاچاق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
5
1
سوال: چه مقدار بینده خارج نشین شبکه سیما دارد؟
اگر یک برنامه پخش شده ودارای اشکال بوده ایا روا است با بوق و کرنا باعث جلب توجه ان شد ؟ همانطوریکه ان شبکه میگوید ما برنامه پخش شده را مجددا پخش کردیم اینکار قباحت دارد . باید بررسی این موضوع هم در سکوت تبلیغاتی انجام میشد یا خیر؟
نفع این بازیهای سیاسی برای کیست وچیست؟
ایا ارتباطی با عدم افزایش قیمت جهانی نفت بعد از تحریم نفت ایران دارد؟ گاهی به اخبار و توافق در حدود یک میلیون بشکه ای روسیه و عربستان (به نمایندگی از اپک) و تاثیر ان بر بازار می بینیم تعجب می شود چرا خروج نفت ایران از بازارحتی به مقدار حداقلی ان تاثیر مهمی در بازار نداشته است،؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
1
12
شیر نفت رو بده دستشون.مهر حلال جون آزاد.وگرنه بعد از دوران وزارت قوه قضاییه کشف میکنه تو فساد دست داشتی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
یه نفر میگفت خیلی از اعمال و رفتارها آدم رو یاد ضرب المثل های قشنگ ایرانی میاندازه. مثل:
هر چه بگندد نمکش میزنن وای به وقتی که بگندد نمک
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین