کد خبر: ۵۹۷۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱

سرشاخه اصلی شرکت هرمی دستگیر شد/ دیگر از جشن هزار دلاری‌ها در مشهد خبری نیست!

برآورد مى‌شود اعضاى شبکه هرمــى یونیک فاینانس تا به امروز بیش از ١٣٠‌میلیارد تومان به همین شیوه از طعمه‌هاى خود دریافت و با روش‌هاى مختلفى مانند خرید ارز دیجیتال و غیره مقدار قابل توجهى از وجوه را از کشور خارج کرده باشند.
آفتاب‌‌نیوز :

سرشاخه‌ اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس در مشهد دستگیر شد. رئیس شعبه ٧٧٢ دادسراى ویژه جرایم رایانه‌اى مشهد گفت: «چندى پیش مستنداتى به دستگاه قضائى منعکس شد که بررسى‌هاى اولیه بیانگر آن بود که افرادى در مشهد و در پوشش فروش خودروهایی نظیر بى ام و، بنز، سامسونگ، اپل و غیره از هر متقاضى‌ یک‌هزار دلار به صورت نقدى دریافت کرده‌اند.

در ادامه مشخص شد عاملان این اقدام اعضاى شبکه هرمى با عنوان «یونیک فاینانس» هستند و فروش سهام شرکت‌هاى معتبر خارجى واقعیت ندارد و این اظهارات فقط براى آن بوده که طعمه را خام کنند تا عضو شرکت هرمى‌ شود.مشخص شد اعضاى این شبکه هرمى به‌صورت گسترده در دیگر نقاط کشور هم درحال فعالیتند، اما سرشاخه‌هاى اصلى آن در مشهد و به‌صورت مخفیانه در حال عضوگیرى و برگزارى جلسات غیرقانونى هستند.اعضاى باند پیچیده شبکه هرمى یونیک فاینانس در زمان جذب به طعمه خود وعده پرداخت سود ٦٠ دلارى به‌صورت ماهیانه مى‌دادند ولى در عمل از این پول خبرى نبود، مگر آن‌که عضو تازه جذب‌شده بتواند ماه بعد فرد دیگرى را به شبکه هرمى معرفى کند، آنگاه یک‌‌هزار دلار بین حلقه‌هاى بالادستى تقسیم می‌شد و به سرشاخه‌ها سود‌هاى کلانى مى‌رسید.

با نفوذ سربازان گمنام امام زمان(عج) به جلسات زیرزمینى اعضاى شبکه هرمى مشخص شد برخى از سرشبکه‌هاى اصلى که پول‌هاى کلانى به جیب زده بودند، براى خود مراسمى معروف به جشن ١٠٠٠ دلارى ترتیب می‌دادند و مدعى مى‌شدند درآمد ماهیانه آنها از این راه، مرز ١٠٠٠ دلار را هم رد کرده است. به این صورت دیگر اعضا با این خیال خام، ترغیب به جذب عضو جدید و فعالیت بیشتر مى‌شدند.»

رئیس شعبه ٧٧٢ دادسراى ویژه جرایم رایانه‌اى مشهد در ادامه گفت: «کارشناســان اداره کل اطلاعات استان توانستند بیش از ٦ سرشاخه اصلى این شــبکه هرمى را در مشــهد، تهران، سبزوار و گناباد شناسایى کنند و تحرکات آنها را تحت کنترل بگیرند.

پس از جمع‌آورى مستندات قــوى قضائى و ارایه آن به شــعبه، دســتور بازداشت تمامى سرشاخه‌هاى باند صادر شد و سربازان گمنام امام زمان(عج) در مرحله اول به سراغ فردى رفتند که در تهران فعالیت مى‌کرد و براى دیدن همسرش به‌صورت مخفیانه به مشهد آمده بود. از همین رو، محل اختفاى متهم در بلوار هنرستان محاصره و عملیات دستگیرى آغاز شد.

وقتى متهم پى برد همه چیز لو رفته است، از همسرش ‌خواست درِ خانه را باز نکند تا او فرصت داشته باشد تمامى ادله جرم را معدوم کند. برآورد مى‌شود اعضاى شبکه هرمــى یونیک فاینانس تا به امروز بیش از ١٣٠‌میلیارد تومان به همین شیوه از طعمه‌هاى خود دریافت و با روش‌هاى مختلفى مانند خرید ارز دیجیتال و غیره مقدار قابل توجهى از وجوه را از کشور خارج کرده باشند.

منبع: شهروند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین