کد خبر: ۵۹۷۹۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶

واکنش نخست‌وزیر انگلیس به توقیف نفتکش ایرانی

سخنگوی نخست وزیر مستعفی انگلیس به توقیف یک نفتکش در جبل الطارق که ادعا شده حامل نفت ایران به سوریه بوده است، واکنش نشان داد.
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی ترزا می‌نخست وزیر مستعفی انگلیس از «اقدام قاطع» مقامات جبل الطارق در توقیف نفتکشی استقبال کرد که ادعا شده حامل نفت ایران به سوریه بوده است.

سخنگوی نخست وزیر مستعفی انگلیس در این خصوص گفت که توقیف این نفتکش «پیام روشنی» است مبنی بر اینکه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا «غیر قابل قبول» است.

وی در این باره گفت: ما از اقدام قاطع در زمینه اجرای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه استقبال می‌کنیم و مقامات جبل الطارق که در توقیف موفقیت آمیز عملیات صبح امروز دست داشتند را تحسین می‌کنیم.

گفتنی است، کمیسیون اروپا به عنوان نهاد اجرائی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در واکنش به اخبار منتشره پیرامون توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل الطارق اعلام کرد که در این خصوص اطلاعی در دست ندارد.

از سوی دیگر، «جوزف بورل» (Josep Borrell) سرپرست وزارت خارجه اسپانیا در این باره اعلام کرد: توقیف این نفتکش در جبل الطارق بر اساس درخواست آمریکا از انگلیس به انجام رسیده است.

این در حالیست که گاردین پیشتر مدعی شده بود که نیروی دریایی انگلیس یک نفتکش که ادعا می‌شود حامل نفت ایران به سوریه بود را توقیف کرده است.

«فابیان پیکاردو» (Fabian Picardo) رئیس منطقه جبل الطارق در این خصوص مدعی شده بود که نفتکش مذکور مظنون به حمل نفت خام برای سوریه بود که توقیف شد.

وی ادعا کرد که که این اقدام در ساعات اولیه امروز پنجشنبه توسط پلیس جبل الطارق و نهاد‌های گمرکی و با کمک نیروی دریای انگلیس صورت گرفته است.

دولت جبل الطارق نیز در بیانیه‌ای مدعی است که براساس شواهد، نفتکش «گرِیس-١» (Grace ۱) حامل نفت ایران برای تحویل به یک پالایشگاه در سوریه بوده است.

بر اساس اعلام این رسانه، بهانه این اقدام نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه دولت سوریه عنوان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین