کد خبر: ۵۹۷۹۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰

چین به شهروندانش در آمریکا هشدار داد

در پی اعلام ادارات امنیتی آمریکا مبنی بر احتمال حملات تروریستی در این کشور در روز چهارم جولای مصادف با روز استقلال آمریکا، چین به شهروندانش در آن کشور هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست روز پنجشنبه گزارش کرد این کشور به شهروندان خود هشدار داده است که باید مراقب هرگونه مخاطرات امنیتی با توجه به برگزاری مراسم مربوط به روز استقلال در آمریکا باشند.

سفارت چین در آمریکا اطلاعیه ای را به صورت اینترنتی منتشر کرده و در آن آورده است که همه شهروندان چینی در آمریکا باید تدابیر احتیاطی لازم را در نظر بگیرند.

سازمان های امنیتی آمریکا از جمله اف بی آی در بیانیه هایی نسبت به بروز مخاطرات امنیتی و حملات تروریستی در این دوره تعطیلات در آمریکا هشدار داده اند.

سفارت چین به شهروندانش در آمریکا تاکید کرده است که باید زمان های ارتباط با رسانه ها و سازمان های دولتی را کاملاً در نظر داشته باشند بهتر است مراقب حضور در محافل شلوغ و مکان های پرازدحام باشند و تدابیر لازم را برای منازل و مکان های مرتبط با تردد خود اتخاذ کنند.

به شهروندان چین موکدا گفته شده است که باید مهارت های اولیه امنیتی را فرا بگیرند و در مواقع اضطراری آرامش خود را حفظ کنند.

این هشدارها در شرایطی داده می شود که برای اولین بار در یک دهه گذشته به دلیل سخت گیری های دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای چینی ها، شمار مسافران و گردشگران چینی به آمریکا در یک سال اخیر کاهش یافته است.

اداره ملی گردشگری آمریکا اعلام کرده که در سال ۲۰۱۸ میلادی شمار گردشگران چینی به آمریکا ۷.۵ درصد کاهش یافته و به۲ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر رسیده است.

وزارت آموزش و پرورش چین هم در بیانیه جداگانه ای به دانشجویان چینی مقیم آمریکا نسبت به مردود شدن روادید آنها و یا کاهش مدت اقامتشان در آن کشور به دلیل سیاست های سختگیرانه واشنگتن هشدار داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین