کد خبر: ۵۹۷۹۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۵

فرش دستباف ۲۹ منطقه کشور ثبت جهانی شده است

رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: قالی ۲۹ منطقه کشور به ثبت جهانی رسیده و به زودی ۱۹ منطقه دیگر به این مجموعه افزوده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :

فرشته دستپاک روز پنجشنبه و در حاشیه برگزاری نشست کارگروه فرش استان قزوین افزود: با توجه به تحریم فرش ایران توسط آمریکا؛ در حال حاضر درصدد جایگزینی کشورهای چین و روسیه به عنوان ۲ بازار هدف هستیم.

وی اظهار داشت: امسال برای نخستین مرتبه از استارتاپ های حوزه فرش در مرکز فرش ایران جهت بهره مندی از فناوری های جدید دعوت به عمل خواهد آمد.

وی در خصوص نمایشگاه جهانی فرش تهران نیز گفت: این رویداد نمایگاهی با ۸۰۰ غرفه از سوم شهریور ماه سال جاری به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

رییس مرکز ملی فرش ایرنادامه داد: تبریز نیز به عنوان شهر جهانی فرش مرداد ماه آینده برگزار کننده یکی دیگر از نمایشگاه های فرش دستباف کشور است.

دستپاک با یادآوری بیمه ۲۶۰ هزار بافنده فرش کشو: گفت: امیدواریم با تصویب بودجه های لازم بتوانیم در سال جاری تمامی فعالان این عرصه در کشور را تحت پوشش بیمه‌های تأمین اجتماعی و عشایری در آوریم.

وی بیمه را امنیت شغلی برای بافندگان فرش دانست و یادآور شد: اگر می‌خواهیم حوزه اشتغال خود را تقویت کنیم باید ایجاد امنیت شغلی کنیم و فرش دستباف با کمترین سرمایه گذاری می تواند این مهم را تحقق بخشد.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در خصوص فرش اعتماد قزوین نیز گفت: با ثبت جهانی این برند باید از مزیت های آن در جهت اشتغال و توسعه پایدار استان استفاده کرد و مرکز ملی فرش ایران در حوزه بازاریابی و تهاتر این کالا آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین