کد خبر: ۵۹۸۰۰۳
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۴

اتمام ویزای پاراکماندار ایرانی و افزایش ابهامات پناهنده شدن

اعتبار قانونی ویزای پاراکماندار پناهنده ایران تا ۱۰ روز دیگر تمام می شود اما به گفته سرمربی تیم ملی، وی تا به امروز نسبت به پیگیری های صورت گرفته هیچ واکنشی نداشته است.
آفتاب‌‌نیوز :

از زمان حضور تیم ملی پاراکمانداران ایران در محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی پارالمپیک در هلند حدود یک ماه می گذرد. در جریان این رقابت ها پوریا جلالی پور ضمن رکوردشکنی جهانی صاحب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شد با این حال همراه با دیگر ملی پوشان به کشور بازنگشت تا شائبه هایی پیرامون وی و پناهنده شدنش ایجاد شود.

طی این مدت مسئولان مربوطه پیگیر وضعیت جلالی پور بودند اما این ورزشکار به هیچیک از پیام های ارسال شده واکنشی نشان نداده است.

مجید کهتری رئیس انجمن پاراتیروکمان و سرمربی تیم ملی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طی این مدت چندبار از طریق شماره ای که از پوریا جلالی پور داشتم، برای او پیام فرستادم و تشویقش کردم به اینکه تصمیم عاقلانه بگیرد و به ایران بازگردد اما تا به امروز هیچ پاسخی دریافت نکرده ام.

وی تصریح کرد: به لحاظ قانونی اینکه جلالی پور در هلند ماند و به ایران نیامد، مشکلی نداشت چراکه او ویزا داشت. اعتبار ویزای گرفته شده برای اعضای تیم ملی پاراتیروکمان محدود به زمان برگزاری مسابقات جهانی نبود. البته شاید هم مدت زمان ویزایی که برای اعضای یک تیم صادر می شود، یکسان نباشد اما ویزایی که برای خود من صادر شد، تا ۲۳ تیرماه اعتبار داشت. با در نظر گرفتن یکسان بودن مدت زمان ویزا برای دیگر اعضای تیم، مهلت ویزای جلالی پور هم تا ۱۰ روز دیگر تمام می شود.

سرمربی تیم ملی پاراتیروکمان یادآور شد: منتظر هستیم تا اعتبار ویزای جلالی پور تمام شود و ببینیم چه تصمیمی می گیرد. بعید نیست با اتمام مهلت ویزا، او به کشور بازگردد. در هر صورت امیدوارم عاقلانه ترین تصمیم را بگیرد و در کشور هلند یا هر کشور دیگری که احیاناً به آنجا سفر کرده، نماند.

رئیس انجمن پاراتیروکمان تصریح کرد: در جریان مسابقات قهرمانی جهان، پوریا جلالی پور رکورد جهان را جابه جا کرد هرچند که بلافاصله بعد از او، یک ورزشکار دیگر رکورد جلالی پور را شکست اما در کل عملکرد وی نشان داد که پیشرفت زیادی داشته و می تواند حتی در پارالمپیک توکیو مدال آور شد. اگر او به ایران بازنگردد واقعاً برای آینده ورزشی اش بد می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین