کد خبر: ۵۹۸۰۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

حضور دو مربی جدید و امتیاز ویژه مربی استقلال/ نکونام برعکس بگوویچ

نوزدهمین دوره رقابت‌های فوتبال لیگ برتر درحالی از چند هفته دیگر آغاز خواهد شد که نیمکت اکثر تیم‌ها دستخوش تغییر شده و دو مربی جدید اولین حضورشان را تجربه خواهند کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

با انتخاب مهدی تارتار بعنوان سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان، تکلیف نیمکت شانزدهمین تیم لیگ برتری هم مشخص شد تا همه تیم‌های حاضر در فصل نوزدهم عملاً دارای سرمربی باشند.

۹ تیم با مربی جدید
۷ تیم لیگ برتری سرمربیان فصل قبل خود را حفظ کرده و بدون تغییر قدم به مسابقات می‌گذارند و در مقابل ۹ تیم با تغییر روی نیمکت فصل را آغاز می‌کنند. در حالی که سپاهان، پدیده، ذوب آهن، سایپا، پیکان گل گهر و شاهین بوشهر همچنان با قلعه نویی، گل محمدی، منصوریان، صادقی، فرکی، وینگو و ویسی به استقبال فصل جدید می‌روند، ۹ تیم پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی، فولاد، صنعت نفت، نساجی، پارس جنوبی، ماشین سازی و نفت مسجد سلیمان با مربیان جدید در لیگ پیش رو حضور پیدا می‌کنند.

لیگ نوزدهم با دو مربی جدید
۱۴ مربی از ۱۶ مربی شاغل در لیگ برتر پیش از این سابقه حضور در این مسابقات را دارند و کالدرون به همراه استراماچونی مربیانی مربیان استقلال پرسپولیس، تنها نفراتی هستند که اولین حضورشان در لیگ برتر ایران را تجربه می‌کنند.

مسن‌ترین و با سابقه ترین مربی لیگ
وینگو بگوویچ با ۷۰ سال سن مسن‌ترین مربی حاضر در لیگ برتر خواهد بود. وینگو را همچنین با سابقه ۲۰ سال مربیگری در فوتبال ایران باید با سابقه ترین مربی حاضر در لیگ برتر دانست. پس از وینگو، مصطفی دنیزلی مربی ترک تبار تیم تراکتورسازی با ۶۹ سال و کالدرون مربی آرژانتینی پرسپولیس با ۵۹ سال دیگر مربیان مسن لیگ برتر هستند. استراماچونی سرمربی ایتالیایی تیم استقلال با ۴۳ سال سن جوان‌ترین مربی خارجی شاغل در ایران است.

جوان‌ترین مربی لیگ
جواد نکونام کاپیتان سابق تیم ملی کشورمان را با ۳۸ سال سن باید جوان‌ترین مربی حاضر در لیگ برتر دانست. نکونام پیش از این سابقه نشستن روی نیمکت تیم نساجی در رقابتهای لیگ برتر را داشته است. ابراهیم صادقی که به همراه رسول خطیبی با ۴۰ سال سن دیگر مربیان جوان فصل نوزدهم هستند، با تجربه کمتر از نیم فصل سرمربیگری کم سابقه ترین مربی حاضر در این مسابقات به حساب می‌آید.

بازه سنی مربیان لیگ برتری
بگوویچ تنها مربی لیگ برتر است که هفتمین دهه از زندگی را تجربه کرده و او را باید تنها مربی ۷۰ سال این مسابقات دانست. دنیزلی به همراه فرکی دو مربی هستند که سن شان بین ۶۰ تا ۷۰ سال است و کالدرون به همراه اسکوچیچ، قلعه نویی و مهاجری چهار مربی هستند که بازه سنی شان بین ۵۰ تا ۶۰ سال است.

بیشترین بازه سنی مربیان لیگ برتری بین ۴۰ تا ۵۰ سال است. در این بازی سنی استراماچونی، گل محمدی، منصوریان، صادقی، کمالوند، خطیبی، تارتار و ویسی قرار دارند تا شاهد حضور ۷ مربی بین ۴۰ تا ۵۰ سال باشیم. جواد نکونام هم تنها مربی زیر ۴۰ سال است که در فصل جدید شاهد حضورش روی نیمکت تیم فولاد هستیم.

تنها مربی جابجا شده
مهدی تارتار را باید تنها مربی دانست که فصل گذشته را با یک تیم (پارس جنوبی) به پایان رساند و فصل جدید را با یک تیم دیگر (نفت مسجد سلیمان) آغاز می‌کند. به جز تارتار هیچیک از مربیان دیگر این شرایط را ندارند.

اولین مربی اخراجی کیست
تجربه نشان می‌دهد مربیان در فوتبال ایران از امنیت شغلی زیادی برخوردار نیستند و مدیران به راحتی از مربیانی که نتیجه نمی‌گیرند عبور می‌کنند. در سالهای گذشته هم کم نبودند مربیانی قبل از اتمام فصل با حکم برکناری مواجه شده‌اند. باید دید که اولین اخراج در فصل نوزدهم لیگ برتر به نام کدام یک از این ۱۶ سرمربی در خواهد آمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین