کد خبر: ۵۹۸۲۱۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴
"رئیس‎جمهور آمریکا، ماه‌هاست که درباره ایران به‌جای عمل تنها حرف می‌زند"

"ترامپ" اکثر کارت‌هایش درباره تهران را بازی کرده است| ایران و آمریکا پای میز مذاکره می‎نشینند؟

اخیرا "حسن روحانی" رییس جمهوری ایران به جامعه جهانی هشدار داد که ایران به زودی غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش خواهد داد. روحانی خواستار بازگشت آمریکا به برجام و پایبندی واشنگتن به تعهدات‌اش شد. ترامپ اما به وضوح با دست سنگین و با کارت‌های فراوان با ایران بازی کرده است و اکنون دست‌اش برای اعمال فشار بیشتر بر ایران خالی شده و تنها گزینه حمله نظامی برای او باقی مانده است که او بارها گفته مایل به انتخاب آن نیست.
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- "دونالد ترامپ" رییس‌جمهوری آمریکا اقدامات تهاجمی متعددی را علیه ایران انجام داده است که ایران اکثر آن‌ها را خنثی کرده است. در حال حاضر او گزینه زیادی در مورد ایران در دست ندارد به جز حمله نظامی؛ دقیقا همان چیزی که او نمی‌خواهد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ "معصومه طرفه" تحلیلگر مسائل ایران و افغانستان و جنوب غرب آسیا در مقاله‌ای در شبکه خبری دولتی "تی ار تی" ترکیه با اشاره به خالی‌شدن دست ترامپ در مقابله با ایران می‌نویسد: "کارزار فشار حداکثری علیه هیئت حاکمه ایران، وضع تحریم‌های شدید علیه ایران و مقام‌های ایرانی و اعزام ناوهای جنگی امریکا به خلیج فارس؛ این‌ها بخشی از اقدامات ترامپ علیه ایران بوده‌اند؛ اقداماتی فراتر از هجمه علیه اقتصاد ایران پس از وضع تحریم‌های تازه. این مسائل از مه 2018 میلادی آغاز شدند؛ زمانی که امریکا با فرمان ترامپ از برجام خارج شد. این نقض برجام از سوی امریکا به عنوان یکی از امضاکنندگان آن توافق بود.

اخیرا "حسن روحانی" رییس جمهوری ایران به جامعه جهانی هشدار داد که ایران به زودی غنی‌سازی اورانیوم خود را افزایش خواهد داد. روحانی خواستار بازگشت آمریکا به برجام و پایبندی واشنگتن به تعهدات‌اش شد. ترامپ اما به وضوح با دست سنگین و با کارت‌های فراوان با ایران بازی کرده است و اکنون دست‌اش برای اعمال فشار بیشتر بر ایران خالی شده و تنها گزینه حمله نظامی برای او باقی مانده است که او بارها گفته مایل به انتخاب آن نیست.  "محمد جواد ظربف" وزیر خارجه ایران نیز گفته بود که تهران به طور کامل به برجام پایبند بوده است و این طرف امریکایی است که آن را نقض کرده است".

این تحلیلگر سیاسی در ادامه می‌نویسد: "ترامپ هرگز خط مشی روشنی درباره ایران نداشته است به استثنای لفاظی‌هایی که اعضای کابینه‌اش با موضعی تند درباره تغییر رژیم در ایران داشته‌اند. این اشتباهی از سوی اطرافیان ترامپ بود. ظریف در ماه آوریل در مصاحبه با "فاکس نیوز" به طور تاکتیکی از امریکا خواست تا کارزار فشار حداکثری علیه ایران را کاهش دهد. ترامپ ماه‌هاست که به جای عمل تنها حرف می‌زند و ایران را متهم می‌کند و تحت فشار قرار می‌دهد. آخرین مورد، متهم ساختن ایران به نقش داشتن در حمله به تانکرها در خلیج فارس بود".

"بی‌شک ترامپ به دنبال همان استراتژی‌ای است که موفقیت او را به عنوان یک دلال و فعال اقتصادی در حوزه املاک در دهه 90 میلادی رقم زد. او پیشتر در مصاحبه‌ای گفته بود: "من هر آنچیزی را که بتوانم به دست آورم طلب می‌کنم". او توضیح داده بود که چگونه در معاملات املاک سود میلیون دلاری داشته است. او در این راستا، درصدد گرفتن حداکثر امتیاز ممکن از ایران از طریق اعمال حداکثر فشار ممکن است. با این حال، در حالی که فشار تحریم بر اقتصاد ایران تشدید شده است ایران به تدریج در مقابل فشار، موضعی متفاوت در پیش گرفته و به آرامی از پایبندی خود به تعهدات‌اش در برجام عقب‌نشینی می‌کند".

این تحلیلگر سیاسی در ادامه می‌نویسد: "ایده تغییر رژیم در ایران که توسط "جان بولتون" مشاور امنیت ملی و "مایک پمپئو" وزیر خارجه امریکا ترویج می‌شد نیز رنگ باخته است. تظاهراتی در داخل ایران دیده نمی‌شود. گروه کوچکی ضدایران هستند که عمدتا در امریکا یا آلبانی فعالیت می‌کنند که "مجاهدین خلق" (منافقین) نام دارند. "رضا پهلوی" فرزند شاه سابق ایران نیز که خواستار تغییر رژیم است، در ایران حامی چندانی ندارد. تیم مورد علاقه بولتون نیز پس از حضور در آخرین همایش مجاهدین (منافقین) ناپدید شد. این برنامه به صورت زنده از تلویزیون فارسی‌زبان "ایران اینترنشنال" که گفته می‌شود مورد حمایت عربستان است پخش شد و به طور کامل توسط "رادیو فردا" که از سوی وزارت خارجه امریکا تامین مالی می‌شود بازتاب یافت. گروه دیگری به نام فرشگرد" نیز وجود دارد که عمدتا در شبکه‌های اجتماعی فعال است و در داخل ایران پایگاه نفوذ و هواداری ندارد".

طرفه در پایان می‌نویسد:"سیاست اشتباه ترامپ در قبال ایران کار را به جایی رسانده که ممکن است تهران از پیمان منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی (ان پی تی) خارج شود. ایران احتمالا هرگز حاضر به مذاکره با امریکا نخواهد شد و باید منتظر بی‌ثباتی طولانی‌تر در خاورمیانه باشیم".

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
1
11
تحليل ابكي بود ، در كارت بازيبايد ديد طرفين چه كارتهاي قدرتمندي در دستانش هست، در اين بازي ترامپ كلي منافع مالي از عربها كسب كرده است، خسارتهاي فراوان مالي به ايران بر اساس تحريمها وارد نموده است.......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
1
6
چاپ نمیکنید, نکنید ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
حق مشتری است تعداد چاپ نشده اطلاع داشته باشد .
تبلتلز تئلالا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
2
7
مذاکره بیشتر به نفع ایران میباشد.قطعا بعداز مذاکره از لحاظ توسعه صنعتی و گمرکی پیشرفت خوبی خواهد داشت.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
1
1
از صحبت هم میترسند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
10
0
درجواب تیتر:
هرگز
چون آمریک دست ازخوی استکباری وظالمانه خود برنمی دارد.
ایران هم دست از دین وایمان خود برنمی دارد.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
2
2
پارسال هم گفتید آمریکا همه تحریمهایش را کرده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
4
یه زمانی می گفتیم تحریمها کاغذپاره ه ای بیش نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
3
نظر مردم هم کشک!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین