کد خبر: ۵۹۸۲۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

دادگاه عالی ونزوئلا آزادی دو نفر از مخالفان دولت را تایید کرد

دادگاه عالی ونزوئلا، در دو پیام جداگانه توئیتری، از آزادی یک قاضی و روزنامه‌نگار این کشور خبر داده است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از بلومبرگ، "ماریا لوردز آفیونی"، قاضی دادگاه، طی پیامی توئیتری، آزادی خود را تأیید کرده است. او همچنین اظهار داشته است که هر موقع مصوبه دادگاه عالی ونزوئلا به دستش برسد، آن را منتشر خواهد ساخت.

در همین راستا، خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان دولت، در پیام توئیتری خود، آزادی آفیونی و "برالیو جاتار"، روزنامه‌نگار ونزوئلایی را با گزارش منتشر شده روز پنجشنبه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، مرتبط دانسته است.

میچل باچله، کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل، تعداد زندانیانی که روز پنجشنبه آزاد شده‌اند را ۲۲ نفر عنوان کرده است. وی در بیانیه‌ای گفته است که از این اقدام دولت ونزوئلا استقبال می‌کند و دستگاه‌های دولتی ونزوئلا را به آزاد سازی دیگر بازداشتیان حقوق بشری ترغیب کرده است.

سازمان ملل در گزارش مذکور، از دولت نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا، خواسته است تا "اقدامات فوری و کارساز" برای توقف نقض حقوق اجتماعی، اقتصادی و مدنی مردم اتخاذ کند.

دولت ونزوئلا در پاسخ به این گزارش، اعلام کرده است که این سازمان با کوچک جلوه دادن اقدامات دولت برای بهبود سطح زندگی مردم و نادیده گرفتن آمار رسمی دولت، غرض‌ورزی کرده است و در گزارش مربوطه، به خشونت‌های مخالفان نیز اشاره‌ای نداشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین