کد خبر: ۵۹۸۲۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰

پیام توقیف نفتکش ایرانی چیست؟

اروپا از سال 2011 میلادی ممنوعیت حمل و نقل نفت به سوریه را تصویب کرده بود اما هرگز نفتکشی را بدین منظور توقیف نکرده بود. برخلاف امریکا، اروپایی‌ها تحریم‌هایی را علیه ایران عملی نساخته‌اند. این نخستین‌بار است که اتحادیه اروپا چنین اقدامی را انجام می‌دهد.
پیام توقیف نفتکش ایرانی چیست؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- شبکه خبری "الجزیره" با انتشار گزارشی درباره توقیف تانکرهای نفتی که از سوی ایران به مقصد سوریه در حال حرکت بوده است، می‌نویسد استدلال بریتانیا اما نقض قوانین و مقررات تحریم اتحادیه اروپا علیه سوریه از سوی این نفتکش بوده است. دولت اسپانیا اما می‌گوید به خواست آمریکا توقبف تانکر نفتکش صورت گرفته است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این شبکه خبری در ادامه می‌نویسد: "دولت ایران اقدام بریتانیا در توقیف نفتکش ایرانی را محکوم کرده و خواستار رفع توقبف سریع آن شده است. "محسن رضایی" نیز در توئیتی خواستار آن شده که اگر نفتکش رفع توقیف نشود تهران برای آزاد ساختن آن به صورت عملی اقدام کند. "جان بولتون" مشاور امنیت ملی امریکا اما از این اقدام بریتانیا استقبال کرده و آن را خبری فوق العاده دانسته است".

"الجزیره" در ادامه می‌نویسد: "ایران معتقد نیست که نفتکش آن کشور تحریم‌های بین‌المللی را نقض کرده است. ایران تحریم‌های اتحادیه اروپا در مورد سوریه را مشروع نمی‌داند و برسمیت نمی‌شناسد چرا که از سوی سازمان ملل متحد مورد تایید قرار نگرفته است. ایران اقدام بریتانیا را را عملی از جانب و با تحریک امریکا و به منزله دزدی دریایی قلمداد کرده است".

این شبکه خبری می‌افزاید: "اروپا از سال 2011 میلادی ممنوعیت حمل و نقل نفت به سوریه را تصویب کرده بود اما هرگز نفتکشی را بدین منظور توقیف نکرده بود. برخلاف امریکا، اروپایی‌ها تحریم‌هایی را علیه ایران عملی نساخته‌اند. این نخستین‌بار است که اتحادیه اروپا چنین اقدامی را انجام می‌دهد. این سیگنالی به ایران، سوریه و امریکا از سوی اروپایی‌ها است. پیام آن این است: اروپا از این پس تحریم‌ها را به طور جدی اجرا می‌کند. اتحادیه اروپا از اقدامات اخیر ایران در مورد برجام و عقب‌نشینی تهران از تعهدات‌اش نسبت به توافق هسته‌ای ناراضی است و نارضایتی خود را این‌گونه نشان داده است".

وزیر خارجه اسپانیا اما می‌گوید که توقیف کشتی با درخواست امریکا صورت گرفته است. اسپانیا حاکمیت بریتانیا بر مناطق اطراف جبل الطارق را برسمیت نمی‌شناسد و میان دو کشور در این‌باره اختلاف نظر وجود دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
0
0
روبای پیر اروپا نیست لطفا در نقل گزارش توضیحات فوق را در انتها اضافه کنید
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
0
تعداد زیادی کشتی هر روزه از تنگه هرمز عبور می کنند.مقابله ب مثل ایران کار آسانی هست
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین