کد خبر: ۵۹۸۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳

بوریس جانسون برای ورود مهاجران به انگلیس شرط گذاشت

نامزد اصلی نخست‌وزیری انگلیس در سخنانی که منجر به خشم برخی قانونگذاران بریتانیایی شد اظهار داشته مهاجرانی که قصد ورود به بریتانیا را دارند باید زبان انگلیسی فرا گیرند.
بوریس جانسون برای ورود مهاجران به انگلیس شرط گذاشت
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز» «بوریس جانسون» نامزد پر امید نخست وزیری انگلیس روز جمعه در جمع اعضای حزب محافظه‌کار این کشور گفت: «من می‌خواهم هرکسی که به اینجا می‌آید و امرار معاش می‌کند بریتانیایی باشد و خود را بریتانیایی بداند. این مهمترین چیز است و باید زبان انگلیسی را بیاموزند.»

بر اساس این گزارش، انگلیس اینک شرط تسلط به زبان انگلیسی را برای بسیاری از مهاجران خارج از اتحادیه اروپا که قصد اقامت در این کشور را دارند، برقرار کرده و جدیدترین سرشماری ملی در سال 2011 نشان داد که 98.7 درصد از مردم انگلستان و ولز به خوبی قادر به تکلم به زبان انگلیسی هستند. پایین‌ترین رقم نیز برای منطقه «نیوهم» در شرق لندن با 91.3 درصد بود.

به نوشته این روزنامه، جانسون در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «بخش‌هایی از کشور، بخش‌هایی از لندن و شهرهای دیگر وجود دارند که برخی از مردم انگلیسی را به عنوان زبان اول تکلم نمی‌کنند و این باید تغییر کند.»

به نوشته نیویورک تایمز، اظهارات جانسون با خشم قانونگذاران اسکاتلندی و ولزی مواجه شد به طوری‌که «آنگوس مک نیل» از قانونگذاران «حزب ملی اسکاتلند» در این زمینه با تمسخر اظهار داشت که سخنان جانسون «احمقانه» و «مزخرف» است.

بوریس جانسون اعلام کرده که در صورت انتخاب‌شدن به عنوان نخست‌وزیر، با توافق یا بدون توافق با اتحادیه اروپا، «برگزیت» را اجرا خواهد کرد. مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

این در حالی است که روزنامه «گاردین» به نقل از کارشناسان گزارش داد، روند انتخاب نخست‌وزیر می‌تواند مانند برگزیت به یک چالش طولانی برای بریتانیا تبدیل شود.

«جرمی هانت» وزیر خارجه کنونی انگلیس و نزدیک‌ترین رقیب به بوریس جانسون است که به تازگی وی‌ را به دلیل عدم حضور در جلسات مناظره «ترسو» لقب داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین