کد خبر: ۵۹۸۳۳۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۰

عربستان بخشی از خاکش را به رژیم صهیونیستی هدیه می‌دهد

ولیعهد سعودی یک قطعه از خاک این کشور را به رژیم صهیونیستی هدیه می کند تا این رژیم در آنجا پایگاه هوایی احداث کند.
عربستان بخشی از خاکش را به رژیم صهیونیستی هدیه می‌دهد
آفتاب‌‌نیوز :

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نه تنها به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اکتفا نکرد بلکه پا را فراتر از این گذاشت و به صهیونیست ها حق قانونی داد تا بتوانند وارد شبه جزیره عربی شوند و تا مدت نامعلومی در آنجا اقامت گزینند.

به گزارش پایگاه اینترنتی مرآة الجزیرة،  این خبری است که برخی منابع در مصاحبه با روزنامه الخلیج آنلاین اعلام کردند. این روزنامه از وجود روابطی محرمانه بین ریاض و تل آویو به منظور دستیابی به توافق جدید نظامی با اسرائیل که به موجب آن آل سعود قطعه زمینی را در شبه جزیره عربی با هدف احداث پایگاه هوایی به صهیونیست ها می بخشد خبر داد.

این روزنامه در گزارشی نوشت: پایگاه نظامی که قرار است احداث شود یک فرودگاه نظامی برای هواپیماهای صهیونیست هاست که مجهز به مدرن ترین فن آوری های جاسوسی، اطلاعاتی و همچنین ایستگاه عبور و مرور و اقامت برای سربازان ارتش اسرائیل خواهد بود.

در این گزارش آمده است: رایزنی ها و دیدارها بین طرف سعودی و اسرائیلی برای احداث این طرح از ماهها پیش آغاز شده است. بر اساس این طرح رژیم اشغالگر اسرائیل منطقه نظامی را در عربستان برای دراز مدت اجاره می‌کند و بر اساس این درخواست خاک عربستان مُلک اشغالگران می‌شود.

این منابع اعلام کردند عربستان سعودی واقعیت این توافقنامه را با این عبارت که این منطقه نظامی متعلق به آمریکایی هاست، نه صهیونیست ها، پنهان خواهد کرد.

این منابع افزودند: منطقه ای که رژیم صهیونیستی برای خود در عربستان انتخاب کرده است نزدیک فرودگاه شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز قرار دارد و تقریبا دو کیلومتر تا شهر تبوک واقع در شمال عربستان فاصله دارد و نزدیک ترین منطقه به سرزمین های اشغالی است و به همین علت رژیم اسرائیل مشخصا این منطقه را برای پایگاه خود انتخاب و آن را به سرویس‌های جاسوسی مجهز کرده است.

«یوسف الشرقاوی»کارشناس مسائل امنیتی و نظامی در این باره گفت: اسرائیل سال‌هاست به دنبال خاک عربستان است تا یک فرودگاه نظامی برای ارتش خود در آنجا احداث کند تا خود را به منطقه عربی بیشتر نزدیک کند.

وی گفت به احتمال زیاد عربستان سعودی با این درخواست اسرائیل موافقت می کند و به بهانه تشکیل ائتلاف بین المللی در جنگ احتمالی با ایران که عربستان بخش اصلی از آن خواهد بود این منطقه از خاک خود را برای احداث پایگاه نظامی به رژیم اشغالگر اسرائیل می بخشد.

این کارشناس امنیتی با اشاره به سوء استفاده رژیم صهیونیستی از شرایط کنونی منطقه و نزدیکی بیشتر به عمق کشورهای عربی از طریق ایجاد روابط و تاسیس بنادر و فرودگاه های نظامی گفت: «حضور ارتش اسرائیل در خاک عربستان در مقطع پیش رو هرگز تعجب آور نخواهد بود بخصوص اینکه ریاض تمام درهای خود را به روی اسرائیل گشوده است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین