کد خبر: ۵۹۸۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۲

تظاهرات گسترده در میانمار در اعتراض به تجاوز به يک کودک

معترضان ضمن انتقاد از پليس برقراري امنیت بیشتر براي کودکان در ميانمار را خواستار شدند.
آفتاب‌‌نیوز :

 هزاران نفر از مردم میانمار در اعتراض به تعلل دستگاه قضایی در رسیدگی به پرونده تجاوز به یک دختر دوساله در خیابان های رانگون تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بعد از آنکه تصاویر پخش شده درباره این رویداد در شبکه های اجتماعی تمام جامعه میانمار را متاثر ساخت، مردم در اعتراض به تعلل دستگاه قضایی در رسیدگی به آن اقدام به راهپیمایی کردند. هفته گذشته در پی مصاحبه پدر دختر خردسال که از پیشرفت خیلی اندک پرونده رسیدگی از ماه مه به این طرف ( اردیبهشت) گلایه کرد، اعتراضات در رانگون، بزرگترین شهر کشور به اوج رسید.

معترضان روز شنبه در حالی که شمار زیادی از آنها لباس سفید به نشانه عزا بر تن داشتند تا مقابل اداره پلیس تظاهرات کردند و خواستار عدالت برای دخترک قربانی و امنیت بیشتر کودکان در کشور شدند.

یک مظنون چهارشنبه گذشته با استفاده از تصاویر دوربین های مراقبتی بازداشت شده است. برخی می گویند مقامات متهم اصلی را پنهان کرده اند. تجاوز به عنف مخصوصا کودکان در میانمار اتفاقی رایج است.

به گزارش سازمان مردم نهاد " زمین انسان ها" که مقر آن در لوزان سوئیس است و در رانگون شعبه دارد، هفته ای دو تجاوز از این دست تنها در رانگون با 800 هزار نفر جمعیت اتفاق می افتد که عمدتا برای حفظ آبرو منجر به رسیدگی قضایی نمی شود. اخیرا در میانمار قانونی تصویب شده است که پلیس می تواند این موارد را حتی بدون شاکی خصوصی رسیدگی کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین