کد خبر: ۵۹۸۴۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

کیفیت هوای تهران برای چهارمین روز پیاپی «نامطلوب برای گروه‌های حساس» است

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به اینکه کیفیت هوای پایتخت طی سه روز گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای تهران برای چهارمین روز پیاپی «نامطلوب برای گروه‌های حساس» است
آفتاب‌‌نیوز :

حسین شهبازی با بیان اینکه بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی و کیفیت هوا برای شهر تهران با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز (۱۶ تیر) بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود، اظهار کرد: از این رو برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود که احتمال خیزش گرد و خاک و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: در ساعات بعد ازظهر امروز (۱۶ تیر) همراه با افزایش تابش نور خورشید به‌تدریج بر غلظت آلاینده ازن افزوده می‌شود و غلظت این آلاینده بین ساعات ۱۴ تا ۱۸ امروز به بیشترین مقدار می‌رسد.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با توجه به افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و آلاینده ازن در بعضی ساعات امروز (۱۶تیر) وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران طی برخی ساعات در شرایط نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

شهبازی با اشاره به اینکه به‌تدریج در ساعات پایانی امروز (۱۶ تیر) از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود،اظهارکرد: با تداوم این وضعیت جوی تا فردا (۱۷ تیر) افزایش موقتی در غلظت آلاینده‌ها دور از انتظار نیست.

وی در ادامه گفت: با تغییر شرایط جوی، برخی ساعات عصر فردا با وزش باد نسبتا شدید همراه است که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات را به دنبال دارد.

شهبازی با بیان اینکه دمای هوا در تهران تا روز آینده افزایش جزیی دارد، اظهار کرد: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا طی برخی ساعات فردا (۱۷ تیر) افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق مشاهده خواهد شد که سبب برقراری شرایط ناسالم کیفیت هوا به‌ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان گفت: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت با میانگین ۹۶ در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین