کد خبر: ۵۹۸۴۷۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱
ظریف از اروپایی‌ها به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان انتقاد کرده است

ظریف: اروپا به تعهداتش پایبند شود، اقدامات برجامی ایران قابل بازگشت هستند

وزیر خارجه ایران در پیام‌های توییتری درباره آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی این کشور خطاب به اروپا نوشت: «همه این اقدامات تنها در صورتی که سه کشور اروپایی (به تعهداتشان) پایبند شوند، قابل بازگشت هستند».
آفتاب‌‌نیوز :

«محمد جواد ظریف» با اشاره به آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران، از اروپایی‌ها به ویژه سه کشور فرانسه، انگلیس و آلمان به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان انتقاد کرده است.

وزیر خارجه ایران در اولین اظهارنظر خود بعد از آغاز گام دوم کاهش تعهدات برجامی این کشور، در دو پیام توییتری نظر خود را درباره این اقدام بیان کرد؛ گامی که امروز با نشست خبری مقام‌های ایرانی به دنبال اتمام مهلت 60 روزه طرف‌های برجامی ایران رسما شروع شد.

ظریف: اروپا به تعهداتش پایبند شود، اقدامات برجامی ایران قابل بازگشت هستند

ظریف در توییت اول نوشت: «امروز ایران طبق بند ۳۶ برجام، دومین گام از تدابیر خود را اتخاذ کرده است. ما در چارچوب برجام به حق قانونی خود برای اتخاذ تدابیر به منظور حفاظت از منافع خود در برابر تروریسم اقتصادی ایالات متحده ادامه می‌دهیم. همه این تدابیر تنها در صورت پایبندی سه کشور اروپایی (به تعهداتشان در قبال ایران و برجام) قابل بازگشت هستند».

وزیر خارجه ایران در توییت دوم تصریح کرد: «اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی در اجرای تعهدات برجای خودشان به ویژه بعد از خروج آمریکا (از برجام) ناکام مانده‌اند. آنها باید حداقل از منظر سیاسی از گام ایران منطبق بر بند 36 برجام از جمله در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حمایت کنند. سه کشور اروپایی برای اجتناب از اتخاذ یک موضع سیاسی قاطعانه جهت حفظ برجام و مقابله با یکجانبه‌گرایی ایالات متحده، هیچ بهانه‌ای ندارند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
3
عده ای که از دیوار سفارت بالا میروند.
به تعهدات بین المللی پایبند بودند .
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
3
آقای ظریف بنده شخصا مشکل مالی انچنان ندارم ولی به خدا مردم در پرداخت اجاره بها و تهیه مایحتاج سخت گرفتار هستند و با مرگ دست و پنجه نرم می کنند . از شما عاجزانه درخواست دارم مردم را از دست این نجات دهید .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
علی آقای فدایی! کلید حل مشکلات اقتصادی در اروپا و برجام و امریکا نیست.تجربه برجام را همگی با هم دیدیم.
علی فدایی
|
Pakistan
|
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
0
در پاسخ به دوستی که ناشناس کامنت گذاشته به عرض میرساند اگر مشکل در در برجام و امریکا و اروپا نیست پس دلیلی ندارد و ضع مردم و کَشور اینطوری باشد!! چرا بعضیها توهم دارند . نتیجه تحریم امریکا موجب این همه گرفتاری در کشور شده است و امثال ظریف وظیفه دارند کشور را از تحریم فلاکت بار برهانند. .......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین