کد خبر: ۵۹۸۵۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴

اشپیگل: ایران اولتیماتوم جدیدی به اروپا داد

نشریه آلمانی اشپیگل در مطلبی با اشاره به اقدام ایران در افزایش سطح غنی سازی اورانیوم بیش از میزان تعیین شده در برجام، از اولتیماتوم ۶۰ روزه جدید جمهوری اسلامی به اتحادیه اروپا خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :

تارنمای هفته نامه اشپیگل در واکنش به گام دوم برجامی ایران نوشت: غنی سازی اورانیوم از سوی ایران در حالی از روز یکشنبه آغاز می شود که این کشور با این اقدام قصد دارد بیش از همه اتحادیه اروپا را برای انجام خواسته های خود تحت فشار بگذارد.

بر این اساس «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران این خبر را در یک کنفرانس خبری در تهران اعلام کرد و گفت این کشور تا هر سطحی که مورد نیازش باشد به غنی سازی اورانیوم خواهد پرداخت.

به نوشته اشپیگل اقدام امروز ایران مغایر با مفاد توافقی است که این کشور در سال ۲۰۱۵ به همراه روسیه، چین و سه کشور اروپایی امضا کرد. ایران در این توافق تعهد کرده است که میزان و سطح اورانیوم غنی شده خود را محدود نگاه دارد.

ادعای این نشریه آلمانی در حالی است که بنا بر همین توافق طرف اروپایی نیز متعهد شده که با اقدامات متناسب، زمینه گشایش اقتصادی و کاهش آثار تحریم های اقتصادی بر ایران را فراهم کند که این امر با وجود وعده های بسیار، تا کنون عملی نشده است.

این در حالی است که با وجود اجرای تعهدات از سوی ایران از سال ۲۰۱۶، آمریکا با خروج از برجام در ماه می ۲۰۱۸ و اعمال تحریم های جدید علیه بخش های بانکداری، نفت و اقتصاد این کشور شرایط را برای پایبندی به برجام دشوارتر کرده است.

اشپیگل در بخش دیگری از این گزارش به سخنان «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه در مورد گام بعدی ایران پرداخت و افزود: این مقام ایرانی ضمن ابراز امیدواری به یافته شدن یک راه حل برای مقابله با تحریم های آمریکا، از اولتیماتوم جدید ایران برای ۶۰ روز آینده به اتحادیه اروپا خبر داد اما نگفت اقدام بعدی تهران پس از این مدت چه خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین