کد خبر: ۵۹۸۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸

سفیر آمریکا در کویت: به دنبال جنگ با ایران نیستم

سفیر آمریکا در کویت می‌گوید که تصمیم آمریکا برای اعزام نیروهای اضافی به منطقه برای حمایت از شهروندانش است و آمریکا قصد جنگ با ایران را ندارد.
سفیر آمریکا در کویت: به دنبال جنگ با ایران نیستم
آفتاب‌‌نیوز :

«لورانس سیلورمن» سفیر آمریکا در کویت مدعی شد که تهدیدات ایران در منطقه باعث شد که واشنگتن تصمیم به اعزام یک هزار نیروی اضافی به منطقه را بگیرد.

سیلورمن در یک کنفرانس خبری افزود که «ما برای دفاع از خویش در برابر تهدیدات ایران تلاش می‌کنیم و تصمیم برای حضور نیروهای اضافی پس از آن اتخاذ شد که احساس کردیم تهدیدی علیه شهروندان ما در منطقه وجود دارد، ما به دنبال جنگ نیستم و با ایران نیز به روش دیپلماتیک تعامل و سعی کردیم شدت تنش‌ها را کاهش دهیم اما آن‌ها به کشتی‌ها حمله کردند و تلاش ما اکنون حمایت از کشتی‌های بین‌المللی است و موضوع تنها به ایران و آمریکا مربوط نمی‌شود بلکه به ایران و همه کشورهای جهان مربوط است».

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، سفیر آمریکا در کویت همچنین مدعی شد که ایرانی‌ها به کشتی ژاپنی، کشتی‌های سعودی و غیره حمله کردند و ما امیدوار هستیم که تلاش‌های بین‌المللی برای توقف این رفتارهای ایران صورت گیرد.

ادعای سفیر آمریکا در خصوص حمله به نفتکش‌ها در خلیج‌فارس در حالی است که آمریکا تا کنون اسناد و مدرک معتبری در این باره ارائه نکرده و وزیر خارجه امارات نیز اخیرا اعلام کرد که هیچ ادله‌ای درباره دست داشتن یک کشور خاص در این حمله وجود ندارد.

وی افزود: «اگر تهران نمی‌خواهد که تحریم‌های دیگری علیه آن اعمال شود بایستی دست از تهدیدات مستقیم و یا غیرمستقیم از طریق سازمان‌های مورد حمایت خود علیه جهان، بردارد».

سفیر آمریکا در کویت همچنین گفت، «آمریکا در طول سالیان گذشته از طرف ایرانی برای حضور در میز مذاکرات جهت بررسی همه امور بدون هیچ پیش شرطی درخواست کرده تا به توافقنامه‌ای بهتر درباره فعالیت هسته‌ای ایران و موشک‌های بالستیک و رفتارهای ایران با کشورهای منطقه که موجب بی‌ثباتی شده است، دست یابیم اما تهران این درخواست آمریکا را رد کرد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین