کد خبر: ۵۹۸۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
/مراتع ایجرود طعمه حریق شد/

ته سیگاری که آتش به جان مراتع زد

رئیس اداره منابع‌ طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود گفت: 3 هکتار از اراضی ملی روستای قزلجه از توابع شهرستان ایجرود در آتش سهل ‌نگاری رهگذری سوخت.
ته سیگاری که آتش به جان مراتع زد
آفتاب‌‌نیوز :

 مجید محمدی از آتش سوزی در اراضی ملی این شهرستان خبر داد و افزود: 3 هکتار از مراتع روستای قزلجه بر اثر سهل‌انگاری خاکستر شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره‌کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود ادامه داد: ماموران یگان حفاظت منابع‌ طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود بلافاصله پس از دریافت خبر آتش‌سوزی در محل حاضر شده و با همکاری دهیار و جوامع محلی از پیشرفت آتش در این اراضی جلوگیری کردند و با تلاش بی‌وقفه ماموران یگان، پس از یک ساعت آتش مهار شد.

محمدی با اشاره به اینکه این روستا در مجاورت جاده اصلی ایجرود و حلب واقع شده است، اظهار کرد: رهگذری که از این جاده عبور می‌کرد با سهل‌انگاری خود ته سیگارش را در حاشیه جاده رها کرده و همین علت بروز حادثه شناسایی شده است.

رئیس اداره منابع‌طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود در ادامه با بیان اینکه به علت بارش‌های باران در اوایل سال شاهد افزایش پوشش گیاهی در مناطق هستیم، یادآور شد: در فصل تابستان مناطقی که از پوشش گیاهی وسیعی برخوردارند، بیشتر در معرض آتش‌سوزی قرار دارد.

به گفته محمدی، مردم می‌توانند با مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در اراضی ملی و مراتع، مراتب را به سامانه گویای 1504 گزارش دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین