کد خبر: ۵۹۸۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

ابتلای دو نفر به بیماری «تب کریمه کنگو» در اردبیل| فوت یک نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: ۲ بیمار مبتلا به «تب کریمه کنگو» در استان اردبیل شناسایی شد که متاسفانه یکی از این افراد در اثر عوارض ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داد.
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر قدرت اخوان اکبری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس گزارش مسؤولان بهداشت، ۲ بیمار مبتلا به «تب کریمه کنگو» در استان اردبیل شناسایی شد.

وی افزود: در سال‌جاری با شناسایی چهار نفر مشکوک به ابتلا به این بیماری در استان، آزمایش‌های تخصصی از آنان انجام گرفته و مشخص شد ۲ نفر به این بیماری مبتلا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: یکی از این افراد در اثر عوارض ابتلاء به این بیماری جان خود را از دست داد ولی نفر دوم به علت مراجعه و شناسایی به‌موقع، تحت درمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: این بیماری از حیوان به انسان منتقل و فرد مبتلا به آن به سختی درمان می‌شود که احتمال ابتلا به آن در استان اردبیل بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: این بیماری تنها از طریق آزمایش خون قابل شناسایی و تشخیص است و در سال گذشته سه شهروند استان اردبیل به این بیماری مبتلا شده بودند که به علت مراجعه به‌موقع درمان شده‌اند.

اخوان اکبری بیان کرد: بیماری با تب ناگهانی، ضعف، سردرد شدید در ناحیه پشت و کمر ظاهر شده و ممکن است موجب خونریزی در لثه و بینی شده و در موارد شدید منجر به مرگ شود.

وی با اشاره به اشتغال تعداد زیادی از جمعیت استان در امور دامداری و ارتباط مستقیم مردم با دام‌ها، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه علایم مشکوک سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: دامداران احشام خود را در کشتارگاه‌های صنعتی ذبح کنند و مراقب گزش کنه ناقل بیماری باشند و در صورت مشاهده کنه‌ها از جداسازی آن از بدن دام بدون دستکش خودداری کنند.

گفتنی‌است؛ بیماری «تب کریمه کنگو» از راه گزش کنه، تماس و له کردن آن، تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات لاشه دام آلوده در زمان ذبح و تماس با خون، ترشحات و نمونه‌های بافتی بیمار آلوده انتقال می‌یابد که ضروری است مردم و به‌خصوص افرادی که به صورت مستقیم با دام ارتباط دارند توجه بیشتری به موارد ایمنی داشته باشند.

ابتلای دو نفر به بیماری «تب کریمه کنگو» در اردبیل| فوت یک نفر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین