کد خبر: ۵۹۸۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴

پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی تعیین وقت شد

جلسه دادگاه متهمان پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی، ۲۹ تیرماه برگزار خواهد شد.
پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی تعیین وقت شد
آفتاب‌‌نیوز :

جلسه دادگاه متهمان پرونده قتل علیرضا شیرمحمدعلی ۲۹ تیرماه در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار خواهد شد.

۲۲ خردادماه سال جاری دادستانی تهران اعلام کرد: کیفرخواست متهم به قتل عمدی و همچنین متهم به معاونت در قتل عمدی مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی که در تاریخ ۲۰/۰۳/۱۳۹۸ در زندان تهران بزرگ با ضربات تیزی مجروح و به قتل رسیده بود با تکمیل تحقیقات و تقاضای اولیاء دم مبنی بر قصاص و مجازات قانونی سایر اتهامات مندرج در کیفرخواست صادر و جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک ارسال شد.

۲۷ خردادماه، سخنگوی قوه قضاییه با تشریح جزئیات مضروب و به قتل رسیدن مرحوم علیرضا شیرمحمدعلی، از دستور رئیس قوه قضاییه به سازمان زندان‌ها و دادستانی کل کشور برای بررسی قصور احتمالی ماموران خبرداد و گفت: حسب دستور ریاست قوه قضاییه، مقرر گردید هم از ناحیه سازمان زندان‌ها و هم از سوی دادستانی کل کشور دو تیم مجزا در مورد سهل‌انگاری یا قصور احتمالی مامورین مربوط، بررسی دقیق انجام داده و نتیجه به ایشان گزارش و در صورت محرز شدن تخلف یا جرم، برخورد قاطع و مناسب انجام پذیرد.

در همان روز سازمان زندان‌ها اطلاعیه‌ای در خصوص قتل شیرمحمدعلی صادر کرد که در آن عنوان شده است که در روز حادثه، برای رفع ایراد سیستم فاضلاب بهداشتی محل نگهداری دو نفر فوق الذکر، نامبردگان به هواخوری هدایت، که در همین اثنا با گشوده شدن درب محل نگهداری زندانیان امنیتی برای توزیع غذا، متهمان به دلیل حضور در هواخوری از فرصت پیش آمده سوء استفاده نموده و به سرعت وارد حریم نگهداری زندانیان امنیتی شده و ظرف مدت زمانی کمتر از دو دقیقه، علیرضا شیرمحمدعلی را مورد ضرب و جرح قرار داده که نهایتاً با حضور عوامل زندان و انتقال مصدوم به بیمارستان خارج از زندان، اقدامات پزشکی فاقد نتیجه بوده و نامبرده در بیمارستان فوت می‌نماید.

رئیس قوه قضاییه نیز دوم تیرماه سال جاری در گفت وگوی تلویزیونی خود در خصوص موضوع قتل شیرمحمد علی اظهار کرد: بلافاصله هیئتی از سازمان زندان‌ها، دادستانی کل و دادستانی تهران را برای بازرسی مامور کردم تا موضوع را بررسی کنند، پرونده باید همانطور که کیفرخواست آن سریع صادر شد به سرعت هم رسیدگی شود، هیئتی را برای دلجویی از خانواده مقتول اعزام کردم.

وی با بیان اینکه ما مدعی خون فرزند آن‌ها هستیم گفت: غفلت احتمالی موردتوجه بیشتری قرار دارد و اگر مسئولی در این رابطه غفلت کرده باشد آن را برکنار می‌کنیم و دستور این قضیه صادر شده است، برخورد سریع و عبرت آموز با حوادث بسیار مهم است.

همچنین سخنگوی قوه قضاییه در پنجمین نشست خبری خود بیان کرد: در تیرماه به پرونده قتل شیرمحمدعلی که در زندان فشافویه به قتل رسید رسیدگی خواهد شد.

اسماعیلی افزود: سیاست دستگاه قضا در این قبیل موارد بررسی جامع و دقیق، کارشناسی و شناسایی متخلفین احتمالی و نوع تخلف آن‌ها و در نهایت برخورد متناسب است. گاهی اوقات اقتضا می‌کند که فرد تحت تعقیب قرار گیرد و گاهی اوقات نیز موضوع ضعف مدیریتی است و این ضعف مدیریتی اقتضا دارد که مدیر جا به جا شود و به تناسب نتیجه تحقیقات تصمیمی گرفته شود و نهایتا نیز رئیس زندان فشافویه برکنار و مدیر کل زندان‌های تهران توسط خود سازمان زندان‌ها جابجا شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
خروس محله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
0
0
صدا و سیما واقعا دانشگاه است چه بخواهد و چه نخواهد. در فیلمهای سینمایی آمریکایی که قبلا از سیما پخش می شده چند مورد از همین نوع قتل ها را نشان داده اند که رئیس زندان یا یک مامور زندان با ارائه حداقل امکانات به یک مجرم خطرناک از او برای پاکسازی ها استفاده می کرده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین