کد خبر: ۵۹۸۷۳۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

حمله سایبری به بزرگترین مرکز جرم‌شناسی انگلیس

به تازگی مشخص شده رایانه های بزرگترین تهیه کننده سرویس های جرم شناسی پلیس انگلیس به یک باج افزار مبتلا شده بوده است. در همین راستا این شرکت مبلغ نامشخصی باج به مجرمان پرداخت کرده است.
حمله سایبری به بزرگترین مرکز جرم‌شناسی انگلیس
آفتاب‌‌نیوز :

بزرگترین تهیه کننده سرویس های جرم شناسی انگلیس پس از حمله سایبری به سیستم هایش، مجبور شد به مجرمان باج بدهد.

به گزارش بی بی سی، رایانه های شرکتEurofins Scientific حدود یک ماه قبل به یک باج افزار آلوده شدند. در زمان وقوع این حمله شرکت آن را بسیار پیشرفته و پیچیده توصیف کرده بود. اکنون این موسسه بین المللی بدون به اشاره به مبلغ باج، پرداخت آن به هکرها برای دسترسی مجدد به فایل های رمزنگاری شده را تایید کرده است.

هنوز مشخص نیست این شرکت چه زمان باج به مجرمان پرداخته است. آژانس جرائم ملی انگلیس (NCA) در انگلیس مشغول تحقیق درباره این حمله سایبری است. سخنگوی آن نیز اعلام کرده است: تحقیقاتی در این باره در جریان است و نمی توان اظهار نظری کرد.

Eurofins Scientific قبلاً اعلام کرده بود فعالیت های آن به حالت نرمال بازگشته است. اما از اظهار نظر درباره پرداخت باج خودداری کرده بود. این شرکت نیمی از سرویس های جرم شناسی در انگلیس را فراهم می‌کند و سالانه ۷۰ هزار پرونده جنایی در انگلیس را بررسی می‌کند.

به طور خاصEurofins Scientific تست دی ان ای، تحلیل سم شناسی، تست اسلحه و آزمایش جرم شناسی رایانه‌ای را برای نیروی پلیس در سراسر انگلیس انجام می‌دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین