کد خبر: ۵۹۸۷۶۲
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۶

وزیر نیرو: تا پایان امسال ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر جدید وارد مدار می‌شود

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تا پایان امسال ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر جدید وارد مدار خواهد شد، گفت: حدود ۸۰ درصد نیروگاه‌های تجدید پذیر کشور در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید وارد مدار شده و این روند همچنان توسعه پیدا خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

رضا اردکانیان در جریان سفر به فارس و در حاشیه در مراسم عملیات اجرایی پست ۲۳۰ کیلوولت حسن آباد اقلید گفت: برق مهمترین نیاز اصلی مردم است و مسئولین صنعت برق برای بستر سازی زیرساخت‌ها تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت .

وی افزود: راه‌اندازی و اجرایی شدن پروژه مزبور نویدبخش توسعه صنعتی و کشاورزی در منطقه خواهد بود و مردم منطقه از برق مطمئن و پایدار برخوردار خواهند شد .

اردکانیان با تاکید بر اینکه تا پایان امسال ۳۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر جدید وارد مدار خواهد شد، گفت: حدود ۸۰ درصد نیروگاه‌های تجدید پذیر کشور در مدت زمان فعالیت دولت تدبیر و امید وارد مدار شده و این روند همچنان توسعه پیدا خواهد کرد .

وی افزود: در حال حاضر ۱۱۵ نیروگاه تجدیدپذیر به ظرفیت ۷۵۰ مگاوات در کشور به بهره‌برداری رسیده است .

وزیر نیرو ادامه داد: توجه به انرژی‌های نو جزو اولویت‌های برنامه دولت و وزارت نیرو است و این روند همچنان توسعه پیدا خواهد کرد .

در ادامه این مراسم افضلی، نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از روند توسعه صنعت آب و برق در حوزه انتخابی خود از مسئولین صنعت برق به علت اجرای پروژه پست ۲۳۰ کیلوولت حسن آباد تشکر و خواستار تسریع روند پروژه مورد نظر شد .

همچنین عبدالعزیز کریمی، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز گزارش اهم اقدامات و عملکرد این شرکت را ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: منطقه اقلید به واسطه‌ اهمیت آن در بخش کشاورزی و افزایش متقاضیان جدید نیاز به توسعه و بستر سازی در بخش برق داشت. در این خصوص عملیات اجرایی پروژه برق رسانی پست ۲۳۰ کیلوولت حسن آباد در منطقه اقلید فارس با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان هم‌اکنون به دست وزیر محترم نیرو انجام شد .

به گزارش دفتر روابط عمومی شرکت برق منطقه ای فارس، در ادامه سفر وزیر نیرو، نیروگاه خورشیدی اقلید با سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در زمینی مساحت حدود ۲۰ هکتار نیز به بهره‌برداری رسید که میزان استفاده از تجهیزات داخلی در این نیروگاه حدود ۹۰ درصد است و با بهره برداری ان برای ۶۴ نفر ایجاد اشتغال شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین