کد خبر: ۵۹۸۹۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

غیبت معنی‌دار خانواده آیت‌الله ربانی‌املشی در «یادواره شهید ترور بیولوژیک»

مراسمی با عنوان «یادواره شهید آیت‌الله محمدمهدی ربانی‌املشی، شهید ترور بیولوژیک انقلاب» برگزار شد، اما خانواده این عالم مبارز در این مراسم حضور نداشتند. آنان پیش از این نیز نسبت به شبهات مطرح‌شده درباره رحلت آیت‌الله ربانی‌املشی اعتراض داشته و خواستار روشن شدن ابعاد این ماجرا شده بودند.
غیبت معنی‌دار خانواده آیت‌الله ربانی‌املشی در «یادواره شهید ترور بیولوژیک»
آفتاب‌‌نیوز :

در مراسمی که در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجعفر شبیری زنجانی، استاد غیبت معنی‌دار خانواده آیت‌الله ربانی‌املشی در «یادواره شهید ترور بیولوژیک»حوزه و همچنین نادر طالب‌زاده، عضو قرارگاه عمار به عنوان سخنران، درباره آنچه ترور بیولوژیک آیت‌الله ربانی‌املشی می‌نامیدند سخن گفتند.

شبیری‌زنجانی در این مراسم گفت: یکی از آرزوهای شهید املشی شهادت بود و وقتی با سم مسموم شدند، کسی فکر نمی‌کرد مسمومیت ایشان از سوی منافقین باشد اما بعدها مشخص شد که منافقین با مسمومیت وی را به شهادت رساندند.

مرحوم آیت‌الله محمدمهدی ربانی املشی، روحانی مبارزی از یاران امام (ره) بود که پس از انقلاب در سمت‌های گوناگون مانند دادستان کل کشور، عضو شورای نگهبان و خبرگان و نایب رییسی مجلس حضور داشت و ۱۷ تیر ماه سال ۶۴ از دنیا رفت.

نادر طالب‌زاده و همراهانش که از چندی پیش موضوع ترور بیولوژیک را مطرح کرده‌اند، در مراسم قصد داشتند این شخصیت انقلابی را نخستین شهید ترور بیولوژیک انقلاب مطرح کنند؛ امری که خانواده آن مرحوم با خودداری از حضور در آن، موضع خود را در این زمینه نشان دادند.

موسی حقانی، رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر تلاش کرد سابقه ترور بیولوژیک را حتی چند دهه عقب‌تر برد و مدعی شد حتی آخوندخراسانی و میرزای شیرازی هم ترور بیولوژیک شده‌اند.

پیش از این نادر طالب‌زاده ادعاهایی درباره آب زمزم مطرح کرده بود که از سوی مراجع مسئول رد شد.

واکنش خانواده ربانی املشی به ادعای ترور

بعد از ادعای برخی مسئولان پیشین مبنی بر اعتراف سیدمهدی هاشمی به مسموم کردن آیت‌الله ربانی‌املشی با پودر سرطان‌زا، فتح‌الله ربانی املشی، فرزند او در نامه به دری‌نجف‌آبادی، وزیر وقت اطلاعات، خواستار راستی‌آزمایی این ادعا شده بود.

او در این نامه به وزیر اطلاعات در سال ۷۷، تأکید کرده بود که اگر بر مسئولان امر مسلم شده که مرحوم پدرم با پودر سرطان‌زا توسط سیدمهدی هاشمی مسموم و سرانجام به لقاءالله پیوسته باشد، در این صورت جا دارد این سؤال‌ها از مسئولان مربوطه پرسیده شود چطور بعد از سیزده سال که از فوت ایشان می‌گذرد، تاکنون از طرف وزارت اطلاعات و سایر ارگان‌های ذی‌ربط اطلاعی در این مورد به خانواده ایشان نداده‌اند و از طریق نمایشگاه‌های وزارت اطلاعات موضوع مطرح می‌شود؟

او از دری‌نجف‌آبادی پرسیده بود: چرا به محض اعتراف به چنین موضوعی و قبل از روشن‌شدن جوانب امر، او (مهدی هاشمی) را اعدام کرده‌اند؟

فتح‌الله ربانی‌املشی دی ماه سال ۹۶ نیز پس از پخش مستند «قائم‌مقام» و تکرار ادعاهای پیشین درباره علت فوت آیت‌الله ربانی‌املشی از سوی احمد سالک، جوابیه‌ای به او نوشت و در بخشی از آن تأکید کرد که پدرش به او علت مرگش را گفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین