کد خبر: ۵۹۹۰۹۸
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
قاچاق کودک از برخی کشورهای همسایه به تهران سیاستگذاری شده است

استاندار تهران: زیر بار تغییر ساعت نرفتیم/ تأمین منابع مالی با مشکل مواجه شده / از ۲۴۹ کودک کار ۱۸۹ نفر اتباع خارجی بودند/ در هیچ مقطعی پس از پیروزی انقلاب تا این اندازه در فروش نفت محدودیت نداشته‌ایم

استاندار تهران گفت: متأسفانه قاچاق کودک از برخی کشورهای همسایه به تهران سیاست‌گذاری شده است.
استاندار تهران: زیر بار تغییر ساعت نرفتیم/ تأمین منابع مالی با مشکل مواجه شده / از ۲۴۹ کودک کار ۱۸۹ نفر اتباع خارجی بودند/ در هیچ مقطعی پس از پیروزی انقلاب تا این اندازه در فروش نفت محدودیت نداشته‌ایم
آفتاب‌‌نیوز :

انوشیروان محسنی بند پی در جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران گفت: در هیچ مقطعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا این اندازه تحت فشار تبیلغات علیه نظام نبوده‌ایم و اینطور در فروش نفت محدودیت نداشته‌ایم. مدیریت کشور در تأمین منابع مالی با مشکل مواجه شده و سازمان برنامه و بودجه این اختیار را داده تا ۲۷ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی در اختیار دستگاه‌ها قرار بگیرد بی تردید با این توطئه‌های دشمن یاس و نامیدی در جامعه را شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: من ۱۲ سال در مجلس و در کمیسیون تحصصی بودم و فکر نمی‌کردم استان تهران در حوزه سلامت تا این اندازه دچار محدودیت باشد تهران پایتخت است و بیشترین دانشگاه‌ها و هتل‌ها را دارد اما از یک عقب‌ماندگی رنج می‌برد. براساس گزارش اعلام شده در سرانه آموزشی بعد از استان سیستان و بلوچستان کمترین میزان سرانه را داریم.

قاچاق کودک از برخی کشورهای همسایه به تهران سیاستگذاری شده است

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حضور ۵۵۰ هزار نفر اتباع مجاز و دو برابر این میزان اتباع غیرمجاز در استان تهران اشاره کرد و اظهار کرد: ۲۲ خرداد نسبت به جمع آوری کودکان کار اقدام کردیم که از ۲۴۹ کودک کار ۱۸۹ نفر اتباع خارجی بودند متأسفانه می‌توان گفت که قاچاق کودک از برخی کشورهای همسایه به تهران سیاست گذاری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه دستاوردهای ارزشمند در سطح استان باید معرفی شوند تا نشاط و امیدواری در جامعه ترزیق شود، اظهار کرد: در سال گذشته برای اولین بار روزهای پاک نسبت به سنوات گذشته بیشتر شد و ما این مسیر را ریل گذاری کردیم به شکلی که شهرداری مکلف شد ، کارگروه‌های آلودگی هوا و پسماند به صورت مداوم جلسات خود را برگزار می‌کنند در حوزه صنعت در جهت حفظ اشتغال موجود شرایطی را فراهم کردیم که مشکلات و معضلات واحدهای تولیدی در کارگروه‌های مربوطه حل و فصل شد.

وی تاکید کرد: در حوزه‌ IT در سیل اخیر اپلیکیشنی طراحی شد که برای اولین بار در محدوده وقوع سیل بر روی گوشی‌های تلفن همراه آلارمی به ساکنان محدوده می‌داد. این نوآوری‌ها همه به همت دستگاه‌های مختلف رقم خورده است و به لحاظ عملکردی با بهره گیری از بدنه کارآمد، عرصه نوآوری را فراهم کرده‌ایم. در حوزه تجهیز منابع نیز به سراغ ارتقا و افزایش سهم مالیات رفتیم.

محسنی بندپی با تاکید بر لزوم دقت در هزینه کردها در سطح دستگاه‌های اجرایی گفت: امروز از هرگونه هزینه غیرمتعارف شامل همایش‌های با هزینه‌های غیر متعارف جلوگیری شده و همه دستگاه‌ها این موضوع را رعایت می‌کنند و امیدواریم این نگرش در سطح کشور نهادینه شود. ما همچنین در بهره برداری از واحدهایی که می‌توانستند با واگذاری به بخش خصوصی فعال شوند، موفق عمل کردیم.

امسال زیر بار تغییر ساعت نرفتیم

استاندار تهران ادامه داد: سند آمایش استان آماده شده و در کنار آنها سند آسیب‌های اجتماعی و توسعه استان با توجه به ظرفیت‌های هر منطقه تدوین شده است که می‌توانند نقش مؤثری در توسعه استان تهران داشته باشد.

وی با تاکید بر این که فاصله رفاهی بین ستاد و صف زیاد است و این موضوع استان تهران را رنج می‌دهد افزود: دستگاه‌های ستادی در تهران حضور دارند اما تهران در سیاست گذاری مسائل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و … می‌تواند برای استان‌های دیگر الگو باشد. برای مثال امسال زیر بار تغییر ساعت نرفتیم و و ۲۰ استانی که این تغییر را داشتند مقرر شد به ساعت قبلی برگردد یعنی استان تهران اگر در انجام اقدامات نوین موفق عمل کنند این در همه جای کشور می‌تواند به الگو تبدیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین