کد خبر: ۵۹۹۱۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸
وزارت دفاع آمریکا مدعی شد پنج قایق ایرانی تلاش کردند یک نفت‌کش انگلیسی را تصرف کنند

پنتاگون مدعی شد: نزدیکی ۵ قایق ایرانی به نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز| سپاه تکذیب کرد

یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا( پنتاگون) مدعی شده است پنج قایق، که احتمالا ایرانی بودند، تلاش کردند تا به یک نفت‌کش انگلیسی در تنگه هرمز نزدیک شوند و آن را تصرف کنند. در واکنش به این ادعا، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه ادعای منابع آمریکایی مبنی بر تلاش شناورهای نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس را تکذیب کرد.
پنتاگون مدعی شد: نزدیکی ۵ قایق ایرانی به نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز| سپاه تکذیب کرد
آفتاب‌‌نیوز :

یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا ادعا کرد، ۵ قایق که احتمالا ایرانی بودند، روز چهارشنبه تلاش کردند با نزدیک شدن به یک نفت‌کش انگلیسی، آن را به سمت آب‌های ایران در خلیج‌فارس برده و تصرف کنند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از رویترز، این مسئول آمریکایی افزود، ولی این قایق‌های ایرانی، پس از هشدار ناو انگلیسی «اچ ام اس مونت رز» مجبور به عقب‌نشینی شدند.

هنوز وزارت دفاع انگلیس به این خبر واکنش نشان نداده است.

شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» نیز گزارش داد یک هواپیماهای جاسوسی آمریکا از حمله این قایق‌های تندرو فیلم‌برداری کرده ولی هنوز این ویدئو را منتشر نکرده است.

«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران، روز گذشته درباره پیامدهای توقیف نفت‌کش حامل نفت ایران در «جبل‌الطارق» هشدار داد و خطاب به مقام‌های انگلیسی گفت: «شما آغازگر ناامنی هستید و بعدها شاهد پیامدهای این اقدام خواهید شد.»(جزئیات بیشتر)

به نوشته خبرگزاری ایلنا، ابرنفت‌کش ۳۳۰ متری «گریس ۱»، پنجشنبه گذشته توسط پلیس و افسران گمرک جبل الطارق توقیف شد.

ادعای قصد نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی تکذیب شد

در پی ادعای مطرح شده در برخی رسانه‌های غربی به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا مبنی بر تلاش پنج قایق تندرو ایران برای تصرف یک نفتکش بریتانیایی در خلیج‌فارس و عقب‌نشینی آنها با دخالت ناو انگلیسی "اچ ام اس مونت رز"، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای با تکذیب این ادعا اعلام کرد: گشت‌های شناورهای نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طبق روش‌های جاری و ماموریت‌های ابلاغی برقرار و با هوشمندی، دقت و صلابت در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت اخیر نیز هیچ مواجهه‌ای با شناورهای بیگانه از جمله شناورهای انگلیسی صورت نگرفته است.

این اطلاعیه تاکید کرده است: در صورتی که دستوری مبنی بر توقیف شناورهای بیگانه دریافت شود، منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در محدوده جغرافیایی مأموریت خود قادر است بدون درنگ، با قاطعیت و به سرعت نسبت به انجام آن اقدام نماید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
12
22
حال انگلیس رو باید به صورت ویژه گرفت
سیاوش
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
18
21
حرف مفت! ما اگه بخوایم نفکشی رو توقیف کنیم با ناو جنگی اسکورت یا بی ناو جنگی اسکورت توقیفش می کنیم اگر هم دیدیم زیاد قدقد می کنه ناو اسکورت جنگیش اونم توقیف می کنیم. این حرف های پنتاگو برای روحیه دادن به خودشون (غرب) بعد از پایان نورثروپ گرومن ام‌کیو۴سی تریتون!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین