کد خبر: ۵۹۹۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰

كمدي از سر و كول تلويزيون بالا مي رود

 با توجه به استقبال مردم از سريال هاي طنز و درنظر گرفتن ذائقه مخاطبان، مديران سيما مدتي است كه توليدات اينگونه مجموعه ها را افزايش داده و اينك مشغول ساخت 18سريال با اين مضمون هستند كه اين تعداد توليدات ركوردي جديد براي سيما در حوزه طنز محسوب مي شود.
كمدي از سر و كول تلويزيون بالا مي رود
آفتاب‌‌نیوز :

بررسي ها نشان مي دهد مخاطبان آثار نمايشي در يكي، دو سال گذشته توجه زيادي به آثار طنز داشته اند. از سوي ديگر استقبال مخاطبان از فيلم هاي سينمايي ژانر كمدي در گيشه نيز اشتياق فيلمسازان را به ساخت آثار با دستمايه طنز و فضاهاي مفرح و شادي بخش را زياد تركرده است.

نظر به اهميت نياز مخاطب و نيز طرح مباحث روزآمد و مقتضي شرايط اجتماعي و اقتصادي كنوني، مسئولان سازمان صدا و سيما و مديران مركز سيما فيلم در يكي دو سال گذشته تلاش خود را براي ايجاد فضاي شاد و پرنشاط و اندوه زدايي از فضاي نمايشي به كار بستند.

در اين گزارش به معرفي 18اثر طنز مي پردازيم كه در مراحل مختلف نگارش و توليد قرار دارند.

* ن. خ

اين مجموعه به كارگرداني سعيد آقاخاني و با بازي حميد رضا آذرنگ ، فريده سپاه منصور ، علي صادقي به تهيه كنندگي مهدي فرجي مراحل تصويربرداري را براي پخش در نوروز 98 سپري مي كند.

* مر قانون

مجموعه اي به كارگرداني مشترك محمدحسين لطيفي و عليرضا نجف زاده و تهيه كنندگي مهران مهام كه به تازگي وارد مرحله تصويربرداري شده و از گزينه هاي نوروزي سيما است.
هدايت هاشمي ،مرجانه گلچين و مهران غفوريان بازيگران اصلي اين اثر هستند.

* ساده دلان

حامد عنقا كه سال گذشته سريال پربيننده پدر را بر روي آنتن داشت تهيه كنندگي اين مجموعه را بر عهده دارد.
سرپرست نويسندگان ساده دلان محمدحسين لطيفي است و از بهرنگ توفيقي به عنوان كارگردان آن ياد شده.

** پرچين

مجموعه اي به قلم مشترك پدرام كريمي و مهدي محمد نژاديان و تهيه كنندگي سعيد سعدي كه درمرحله پيش توليد قرار دارد.

** م. ك

اين سريال كه مرحله نگارش را سپري مي كند قرار است توسط امير پوروزيري سازنده مجموعه مينو كارگرداني شود.

** شرايط خاص

اين سريال به كارگرداني وحيد اميرخاني و تهيه كنندگي سيد مرتضي فاطمي با بازي كامبيز ديرباز ، پروانه معصومي ، بهرام افشاري مراحل ساخت را پشت سر گذاشته و آماده نمايش است.

** پيچ تند

قاسم جعفري كه از كارگردان هاي موفق سال هاي ابتدايي دهه 80 بوده بعد از مدت ها دوري از مديوم تلويزيون با ساخت اين سريال به رسانه ملي بازگشته است. در اين مجموعه كه به تهيه كنندگي علي حجازي مهر مراحل تصويربرداري را سپري مي كند از بازيگران تئاتري استفاده شده است.

** گسل

اين سريال كه فصل اول آن با استقبال مخاطبان مواجه شد به تهيه كنندگي محسن چگيني و كارگرداني عليرضا بذرافشان مراحل نگارش سناريو را سپري مي كند تا بزودي وارد پيش توليد شود.

** زندگي شگفت انگيز

در اين مجموعه طنز كه هم اكنون آماده پخش است حميد لولايي ، رضا داودنژاد و سحر ولدبيگي ايفاي نقش كرده اند . عبدالرضا فيرزوان آن را تهيه كرده و مجتبي چراغعلي كارگرداني اين سريال را بر عهده داشته .

** فوق ليسانسه ها

بعد از موفقيت مجموعه ليسانسه ها سروش صحت و رضا جودي قصد دارند ساخت سريال فوق ليسانسه ها را آغاز نمايند اين سريال تا پايان سال پيش توليد خود را آغاز مي كند.

** الف ويژه

اين سريال با سوژه اي متفاوت توسط حامد افضلي در حال نگارش است و با قطعي شدن تيم توليد بزودي وارد پيش توليد مي شود.

** افسانه هزارپايان 2

به دنبال پخش فصل اول اين سريال شهاب عباسي سري دوم آن را نيز مقابل دوربين برد و هم اكنون آماده پخش از تلويزيون است.

* پيوند قلب ها

اين سريال كه بن مايه آن همانند گسل طنز سياسي است توسط فردين فرزين فرد و فرزاد امير حمزه در حال نگارش سناريو است.

** دنگ و فنگ روزگار

متن اين سريال كه در حال تصويربرداري است توسط حسن وارسته به رشته تحرير درآمده ،جواد مزدآبادي آن را كارگرداني مي كند و اميرحسين طالبي نيز تهيه كنندگي اين مجموعه را بر عهده دارد سيروس گرجستاني ، محمد نادري و نيما شاهرخ شاهي از بازيگران اصلي اين اثر طنز هستند كه براي پخش از شبكه يك آماده مي شود.

** آچمز

هومن برق نورد ، سيدمهرداد ضيايي و اميرحسين رستمي در اين مجموعه به كارگرداني مهرداد خوشبخت و تهيه كنندگي حسين آقا هرندي ايفاي نقش مي كنند. اين سريال در مرحله تصويربرداري قرار دارد.

** خوشنام

اين سريال كمدي را محسن كيايي مي نويسد و احمد زالي نيز تهيه كنندگي آن را بر عهده دارد.

** زيرهمكف

زيرهمكف مجموعه اي است به كارگرداني بهمن گودرزي و تهيه كنندگي رضا جودي با بازي خاطره حاتمي ،هومن شاهي و نگين معتضدي. اين مجموعه به نويسندگي مهدي حمزه و احسان لطفيان در مرحله تصويربرداري قرار دارد تا براي پخش از شبكه يك سيما آماده شود.

** آدم هاي معمولي

مجموعه اي كه حميدرضا لبافي فيلمنامه آن را براي گروه فيلم وسريال شبكه يك سيما مي نويسد و به محض قطعي شدن گروه توليد وارد مرحله تصويربرداري خواهد شد.

اين 18 سريال با مضمون طنز درحال نگارش و تصوير برداري هستند وو طي ماه هاي آينده در كنداكتور پخش شبكه هاي سيما قرار خواهند گرفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین