کد خبر: ۵۹۹۳۷۵
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳

سریع‌ترین خودروی دنیا سال آینده رکورد می‌زند؟

تیم توسعه دهنده خودروی مافوق صوت "بلادهوند"(Bloodhound) که قرار است سریع‌ترین خودروی ساخته شده در دنیا باشد اعلام کرد اواخر سال آینده سرعت حرکت باورنکردنی این خودرو را به آزمایش خواهد گذاشت و به دنبال شکستن رکورد سریع‌ترین وسیله نقلیه زمینی است.
آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از گیزمگ، پروژه ساخت خودروی مافوق صوت "بلادهوند"(Bloodhound) در ماه دسامبر سال گذشته دچار ورشکستگی شد و اعلام شد که توسعه آن متوقف خواهد شد. اما کمی بعد از پشتیبانی مالی برخوردار شد تا بار دیگر به اهداف خود در ثبت رکورد سریع‌ترین وسیله نقلیه روی زمین بپردازد.

این خودرو برای اولین بار از زمان بازتولید، در ماه اکتبر به نمایش در خواهد آمد و تیم سازنده اعلام کرد که قصد دارد آزمایش سرعت آن را اواخر سال ۲۰۲۰ در صحرای آفریقای جنوبی انجام دهد.

این خودرو برای ثبت رکورد سریع‌ترین وسیله نقلیه زمینی با سرعت بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر در ساعت ساخته می‌شود.

پروژه ساخت خودروی مافوق صوت "بلادهوند"(Bloodhound) در ماه دسامبر سال گذشته دچار ورشکستگی شد و یک کارآفرین به نام "یان وارهورست"(Ian Warhurst) آن را خریداری کرد و پس از تغییر نام خودرو از SSC به LSR(رکورد سرعت زمینی)، عملیات توسعه آن در ماه مارس به یک مرکز تحقیقاتی جدید منتقل شد.

در این مرکز تحقیقاتی کمک‌فنرها و بدنه ارتقا یافت و حسگرهای فشار، بار، سیستم ایمنی آتش نشانی و سیستم ترمز چتری جدید نیز اضافه شد.

این خودرو در تست سرعت اولیه خود در اکتبر ۲۰۱۷ در فرودگاه کورن‌وال نیوکوی به سرعت ۳۳۷ کیلومتر در ساعت رسیده است.

توسعه دهندگان در آزمایشی که ماه اکتبر در آفریقای جنوبی انجام می‌شود به دنبال رسیدن به سرعت ۸۰۰ کیلومتر در ساعت خواهند بود. این سرعت به عنوان نقطه عطفی کلیدی و یک تمرین کامل برای شکستن رکورد مدنظر است و طی آن از صدها حسگر جاسازی شده در خودرو استفاده می‌کنند تا بدانند خودرو در سرعت بسیار بالا چگونه رفتار می‌کند.

"یان وارهورست" می‌گوید: من هیجان زده هستم که ما می‌توانیم آزمایش سرعت "بلادهوند" را در آفریقای جنوبی انجام دهیم. این کمپین شکستن رکورد سرعت زمینی در مقایسه با هر کمپین ثبت سرعت دیگری، با فرصت‌هایی که از طریق تکنولوژی دیجیتالی فراهم شده‌اند، آماده شده است. تیم سازنده برای طراحی خودرو از محاسبات دینامیک سیالات استفاده کرده که به ما امکان جمع آوری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مربوط به عملکرد خودرو در زمان واقعی را می‌دهد. همچنین چرخ‌ها به طور خاص برای این مسیر طراحی شده‌اند.

اگر همه چیز خوب پیش برود، تیم سازنده در حال برنامه‌ریزی برای ثبت رکورد در اواخر سال ۲۰۲۰ است. رکورد بالاترین سرعت زمینی فعلی ۱۲۲۷.۹۸۵ کیلومتر در ساعت است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین