کد خبر: ۵۹۹۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۳

نگاه ویژه جشن حافظ به سعید روستایی!

جشن حافظ بار دیگر توجهی ویژه به سینمای سعید روستایی نشان داد و این فیلم توانست 4 جایزه از جوایز اصلی را از آن خود کند.
آفتاب‌‌نیوز :

جشن حافظ که شب گذشته نوزدهمین دوره خود را در برج میلاد برگزار کرد بار دیگر با انتخاب‌های متفاوتش همه سینماگران و سینمادوستان را غافلگیر کرد و نشان داد که به طور کلی مسیری متفاوت را در انتخاب بهترین‌هایش در نظر دارد.

شب گذشته فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» در حالی چهار جایزه از جوایز اصلی جشن حافظ را از آن خود کرد که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر هیچ جایزه‌ای از جوایز اصلی به این فیلم تعلق نگرفت و «متری شیش و نیم» تنها با دو جایزه بهترین صدابرداری و بهترین تدوین جشنواره فیلم فجر را به پایان رساند.

در جشنواره فیلم فجر سال گذشته اکثر جوایز اصلی به فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» رسید که البته امسال در جشن حافظ این فیلم در جمع نامزدها نبود و شاید بتوان دلیل موفقیت «متری شیش و نیم» را این مسأله دانست اما فیلم‌های مطرح دیگری چون «آشغال‌های دوست‌داشتنی»، «تنگه ابوقریب» و «مغزهای کوچک زنگ زده» نیز در بین نامزدها بودند که بر خلاف انتظارات توجه چندانی به این سه اثر سینمایی نشد.

پیش از این نیز در شانزدهمین دوره، این جشن سینمایی و تلویزیونی به اولین فیلم سینمایی سعید روستایی توجهی ویژه نشان داد و این فیلم پنج جایزه اصلی را از آن خود کرد. فیلم سینمایی «ابد و یک روز» نیز همانند «متری شیش و نیم» از سوی جشن حافظ و اعضای این رویداد فرهنگی هنری مورد توجه قرار گرفت و به نظر می‌رسد سینمای سعید روستایی بسیار مورد توجه برگزارکنندگان جشن حافظ است چرا که با توجه به عدم موفقیت چندان «متری شیش و نیم» نوزدهمین دوره جشن حافظ نیز مثل دوره شانزدهم توجهی ویژه به این فیلم داشت.

گفتنی است، این نگاه ویژه از سوی جشن حافظ به سینماگران و هنرمندان در دیگر بخش‌ها نیز به چشم می‌خورد و امسال با انتخاب عادل فردوسی‌پور به عنوان چهره مردمی تلویزیون با وجود اینکه وی تقریباً نیمی از سال را در تلویزیون نبوده این نگاه ویژه از هر جهت به چشم می‌خورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین