کد خبر: ۵۹۹۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

مارک میلی: خروج آمریکا از افغانستان اشتباه است

یک مقام بلند پایه نظامی آمریکایی گفت: مهمترین هدف آمریکا در افغانستان عدم تبدیل شدن این کشور به مکانی برای تروریسم است و برای تحقق این هدف نیاز است تا بخشی از نیروهای نظامی آمریکایی در این کشور باقی بمانند.
آفتاب‌‌نیوز :

یک مقام بلند پایه نظامی آمریکایی تاکید کرد که خروج پیش از موعد این کشور از افغانستان یک اشتباه راهبردی است.

«مارک میلی» که به عنوان نامزد تصدی سمت رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا معرفی شده ،خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را یک اشتباه راهبردی خواند.

وی در جلسه پرسش و پاسخ در کمیته خارجی سنای آمریکا گفت: جنگ افغانستان راه حل نظامی نداشته و تنها از طریق گفت‌وگوی سیاسی باید به نتیجه برسد.

میلی ادامه داد: در حال حاضر ایالات متحده آمریکا در یک فضای رقابتی میان قدرت‌های بزرگ زندگی می‌کند و به باور من، خروج زودهنگام از افغانستان، می‌تواند یک اشتباه راهبردی باشد.

رئیس آینده ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد: آمریکا باید زمانی از افغانستان خارج شود که منافع این کشور تامین شود و به‌نظر می‌رسد می‌‌توان منافع خود را از طریق رسیدن به یک چهارچوب سیاسی با طالبان به دست آورد.

وی همچنین در مورد منافع مورد نظر آمریکا در افغانستان گفت: مهم‌ترین هدف آمریکا در افغانستان عدم تبدیل شدن این کشور به مکانی برای تروریسم است و برای تحقق این هدف نیاز است تا بخشی از نیروهای نظامی آمریکایی در این کشور باقی بمانند.

با این حال، منابع نزدیک به طالبان می‌گویند که در گفت‌وگوهای صلح میان نمایندگان طالبان و آمریکا بر روی زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی رایزنی صورت گرفته است تنها مورد که دو طرف باید روی آن توافق کنند زمان دقیق خروج نیروها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین